×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت سیستم ایمنی بدن با ادویه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، تارا امیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که زنجبیل سرشار از فیتونوترینت‌هایی است که جینجرول نامیده می‌شوند، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی است، اظهار کرد: این ادویه یک کمک‌کننده عالی در درمان سردردهای میگرنی، آرتریت‌ها و آسم است.

وی با اشاره به این‌که دارچین ایمنی بدن را بالا می‌برد، عنوان کرد: جزء فعال موجود در دارچین باعث کاهش قند خون، کلسترول تام و تری گلیسیریدها شده و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد، درواقع دارچین باعث متعادل کردن قند خون در طولانی‌مدت شده و از جهش ناگهانی و افزایش سریع قند خون بعد از صرف غذا جلوگیری می‌کند.
امیدی با اشاره به این‌که فلفل قرمز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، تصریح کرد: از مزایای شگفت‌انگیز فلفل قرمز می‌توان به ارتقای سلامت قلبی عروقی اشاره کرد، این فلفل فشارخون را پایین آورده و مشخص شده است که حتی توانایی توقف کردن حمله‌ی قلبی را نیز دارد.
این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که فلفل سیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و علاوه‌بر این‌که باعث تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود، یک ادویه عالی برای کمک به هضم غذایتان است، عنوان کرد: فلفل سیاه کمک می‌کند تا غذا در امتداد روده بزرگ با سرعت مناسبی که زمان انتقال روده نامیده می‌شود، حرکت کُند و هرچه با سرعت بیشتر و روان‌تر عبور کند، روده بزرگ شما سالم‌تر می‌ماند.
وی با اشاره به این‌که زردچوبه یک بسته‌ی سلامتی فوق‌العاده است، بیان کرد: این ادویه‌ شگفت‌انگیز تقریباً در هر زمینه‌ای از پیشگیری از بیماری تا بهبودی آن کارایی دارد، ماده فعال موجود در زردچوبه که کورکومین نام دارد، قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد که نشان داده شده تقریباً از هر عضوی از بدن انسان محافظت می‌کند و باعث التیام آن می‌شود.
امیدی عنوان کرد: زردچوبه از بدن در برابر سرطان، آلزایمر، پارکینسون، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری‌های چشمی، افسردگی، مشکلات پوستی و موارد دیگر محافظت می‌کند.
این کارشناس گیاهان دارویی افزود: ادویه کاری، یک ادویه رایج در هند است که برای کنترل دیابت، پیشگیری یا درمان بیماری‌های قلبی، عفونت، کاهش حافظه‌ مرتبط با سن و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: کاری دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی به نام آلکالوئیدهای کاربازول است که فقط در برگ آن موجود بوده و وظیفه‌ جلوگیری از آسیب‌های سلولی که باعث بیماری یا پیری زودرس می‌شود، را بر عهده دارد.
امیدی با اشاره به این‌که پونه کوهی یک محافظت‌کننده‌ طبیعی از شما در برابر عفونت است، افزود: از ترکیبات فعال موجود در این گیاه می‌توان به کارواکرول و تیمول اشاره کرد که دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی‌ای هستند و به خلاص شدن از شر انگل‌های روده، از بین بردن باکتری‌های عامل مسمومیت غذایی، بهبود زخم‌های گوارشی، آرام کردن تحریکات روده و همچنین بهبود هضم غذا کمک می‌کند.
این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که آویشن یک ضدعفونی کننده است، افزود: تیمول روغن درمانی آویشن است که وقتی آن‌را روی پوست یا غشاهای مخاطی دهانتان می‌مالید، میکروب‌ها را از بین می‌برد.
وی با اشاره به این‌که نعناع دستگاه گوارش شما را ریلکس و آرام می‌کند و این امر باعث می‌شود این گیاه برای ناراحتی‌های گوارشی و روده‌ای مانند سندرم روده تحریک‌پذیر فوق‌العاده باشد، تصریح کرد: همچنین نعناع سوءهاضمه را تسکین داده و از آنجایی که غنی از منتول است، احتقان بینی و ناراحتی تنفسی را کاهش داده و به راحت‌تر نفس کشیدن شما کمک می‌کند.
امیدی با اشاره به این‌که زنجبیل پادشاه تمام کمک‌کننده‌های طبیعی به دستگاه گوارش است، بیان کرد: این گیاه دارویی حالت تهوع و استفراغ را تسکین داده، معده را آرام می‌کند و ناراحتی‌های ناشی از گاز و نفخ را از بین می‌برد.
این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل یکی‌از مؤثرترین درمان‌های موجود برای بیماری حرکت، حتی بیشتر از داروهای بدون نیاز به نسخه است
وی با بیان این‌که سال‌هاست سیر برای بهره‌گیری از خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود، تصریح کرد: سیر به دلیل داشتن توانایی کمک به تعادل میکروب‌های خوب و بد در میکروبیوم بدن شما به عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی شناخته شده است، عنصر فعال در سیر آلیسین نام دارد که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با تحریک سلول‌های ایمنی خاص و تنظیم ترشح سیتوکین‌ها، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.