×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز برداشت خربزه تلخ در ارومیه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند برداشت محصول گلخانه‌ای خربزه تلخ (کارلا) در ارومیه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۰۷ واحد گلخانه‌ای در استان فعال است که ۶۰ هکتار مساحت زیرکشت این واحد‌ها است.

وحدت ادامه داد: علاوه بر کشت محصولات سبزی و صیفی و گل شاخه بریده…، گیاهان دارویی نیز در این واحد‌ها کشت می‌شود که واحد مذکور در زمینه تولید خربزه تلخ فعالیت می‌کند.

این مسول تاکید کرد: این گلخانه در سطح ۸۰۰ متر مربع احداث شده است که در هر متر مربع حدود ۱۶ تا ۲۰ کیلو محصول تولید می‌شود و در هر دوره نیز می‌توان ۱۶ تا ۱۸ تن محصول برداشت کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این واحد زنجیره تولید اعم از تولید نشا، کشت، پرورش و تولید محصول، بسته بندی، فرآوری و.. نیز وجود دارد.

محصولات فرآوری شده از خربزه تلخ در واحد مذکور عبارتند از هسته خشک شده، برگ و میوه خشک شده، مارمالات و روغن بوده که برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که میوه‌ای که در برخی از کشور‌های آسیایی با نام کدو و خربزه تلخ شناخته شده، این روز‌ها در فضایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع در روستایی واقع در ۹ کیلومتری شهرستان ارومیه با همت یک سرمایه گذار، مرکز رشد جهاد دانشگاهی و نیز سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک واحد فن آور و دانش بنیان به مرحله تولید و فرآوری رسیده‌است تا فصل دیگری در رونق تولید و اشتغال با محوریت گیاهان دارویی در شهرستان ارومیه آغاز شود.

 

 

  1. پاکزاد

    شبکه خبری گیاهان دارویی
    با احترام درخواست می شود، لطفاً به آگاهی برسانید، چگونه می توان، خیار تلخ کارلا ( بیتر ملون) را خریداری نمود.
    با احترام. پاکزاد
    بیست و دو اردیبهشت ۱۴۰۱

    • سردبیر

      با سلام
      از طریق فروشگاه آنلاین درمانگیاه برای خرید این محصول میتوانید اقدام کنید:
      https://darmangiah.com/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.