×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۵ محصول آفت‌ کش گیاهی در جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محسن نجفی در جلسه زنجیره گیاهان دارویی با موضوع مراکز فعال در بخش گیاهان دارویی در پژوهشکده گیاهان دارویی و بازدید از سایر بخش های این پژوهشکده افزود: مرکز خدمات تخصصی آفت کش ها و آنتی بیوتیک های طیور جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۸ در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با اخذ مجوز از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و سایر مجوزات از سازمان های مربوطه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر در حال ساخت سوله و تاسیسات جهت تولید ۵ محصول آفت کش گیاهی و ۵ محصول آنتی بیوتیک طیور است.

وی اظهار کرد: از اهداف مهم این مرکز تولید ۵ محصول آفت کش گیاهی و ۵ محصول آنتی بیوتیک طیور است که با ایجاد کارخانه در شهرک چهار بیشه گچساران به این هدف دست خواهد یافت.

از سوی دیگر این مرکز با شناسایی تولیدکنندگان گیاهان دارویی در استان جهت تامین مواد اولیه کارخانه آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های طیور در راستای کمک به تولید کنندگان و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی اقدام خواهد کرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی آفت کش ها و آنتی بیوتیک های طیور جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اولویت تامین مواد اولیه کارخانه ابتدا با تولید کنندگان استان و سپس خرید از سایر مراکز جهاد دانشگاهی کشور است.

نجفی عنوان کرد: گیاه دارویی اکالیپتوس که در گچساران به صورت خودرو است جمع آوری و آویشن باغی و نعنا فلفلی از تولیدکنندگان استانی خریداری و سایر مواد اولیه دیگر نظیر مرزه خوزستانی، رزماری، شمعدانی عطری نیز در آینده از طریق عقد قرارداد کشت و خرید تضمینی مطابق با شرایط و ضوابط بهداشتی کاشت، داشت و برداشت با کشاورزان استانی و در مراحل بعد با خرید از سایر مراکز جهاد دانشگاهی کشور تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص ریاست و معاونت محترم پژوهشی راه اندازی کارخانه در آبان ماه سال جاری است تا گامی در جهت تولید گیاهان دارویی و همچنین اشتغال زایی جوانان این مرز و بوم، تولید محصولات سالم، صادرات و ارز آوری برای کشور باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.