×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارزآوری آلوئه ورا بیشتر از نفت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پویان مدیر مجتمع تحقیقات دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: تحقیقات نشان داده که گیاهان دارویی از جمله آلوئه ورا برای کشور‌هایی مانند هند و چین  چندین برابر بیشتر از نفت ارز آوری دارد.

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی روند سرمایه گذاری کمی سخت است و این روند باید تسهیل شود تا بخش خصوصی جرأت ورود به این حوزه را داشته باشد، افزود: برای کسب درآمد بیشتر از آلوئه ورا نیاز به فرآوری آن است و با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های فرآوری می‌توان در توسعه آن کمک کرد.

پویان با بیان اینکه برای بخش خصوصی باید تسهیلات و مشوق‌ هایی در نظر گرفته شود تا به مرور به این سمت سوق پیدا کند اظهارکرد: در ایران نیز باید به صادرات آلوئه ورا توجه بیشتری کرد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشور‌های همسایه و کشور‌هایی مانند امارات که هیچ گیاهی ندارند بهترین فرصت برای صادرات در این بخش هستند، گفت: در این بخش صادرات صورت نمی‌گیرد که متولیان باید برای توسعه صادرات گیاهان دارویی تدابیری بیاندیشند؛ چرا که می‌تواند ارز آوری بالایی برای کشور و خراسان جنوبی داشته باشد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.