×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۴۰۰ تن زیره سبز در خوشاب

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ابراهیم رودسرابی افزود: اقلیم مناسب خوشاب، مستعد کشت گیاهان دارویی است و این شهرستان با بیش از ۲۰ درصد سطح زیر کشت زیره سبز، یکی از قطب های تولید این محصول در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: خشکسالی سال زراعی جاری به بسیاری از اراضی دیم زیره در شهرستان خوشاب خسارت وارد کرده که منجر به کاهش حدود ۳۰ درصدی این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به مزایای کشت زیره گفت: فصل رشد کوتاه، نیاز کمتر به آب، اشتغال‌زایی و قیمت مناسب از عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.

رودسرابی افزود: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی، درآمدزایی مناسب برای تولید کنندگان و بهره‌برداران به وجود آورده است.

زیره یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی، درمانی و نقشی که در ارزآوری دارد به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.

از خواص این گیاه می‌توان به ضد سرطان، باکتری، میکروب، آنتی اکسیدان و مفید بودن آن برای گرفتگی قلب، تقویت کننده قوای جسمی و جنسی، اشتها آور و شیرافزا بودن اشاره کرد و کاربرد زیره در تولید دارو نشان از اهمیت و نقش آن در تامین سلامت و درمان دارد.

شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.

سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.