×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتشار کتاب «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» از سوی انتشارات بین‌المللی CRC Press

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، سیف‌الله سعدالدین افزود: کتاب «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» به همت علی حقیقی اصل و مریم خواجه ‌نوری از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشرشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به موضوع این کتاب اشاره و تصریح کرد: این کتاب مبانی شیوه ­های نوین استخراج اسانس­ های طبیعی از گیاهان دارویی را با تاکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی شیمی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم افزود: تاکنون کتاب مرجعی که به بررسی شیوه ­های نوین استخراج گیاهان دارویی با تاکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به‌صورت کامل، شفاف و نظام‌مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقص مانعی را پیش روی علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان قرار می‌داد.

وی ادامه داد: نویسندگان کتاب «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی شیوه ­های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه فصل اول کتاب شیوه ­های نوین استخراج ترکیبات طبیعی از گیاهان دارویی را تشریح می‌کند اضافه کرد : فصل دوم کتاب به تشریح استخراج سبز با آب زیر دمای بحرانی می‌پردازد و درنهایت، فصل سوم با بیان حلالیت ترکیبات دارویی در آب زیر دمای بحرانی و مدل‌ سازی استخراج به پایان می‌رسد.

حقیقی اصل استاد دانشگاه سمنان با چاپ هفت عنوان کتاب و بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوعات استخراج و خواجه‌نوری از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان با چاپ ۲ عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

 

  1. کیا کوثری

    کتابهای زیر هم کتابهای بسیار قدرتمندی در این زمینه هستند.

    Green Extraction of Natural Products: Theory and Practice
    Farid Chemat(Author), Jochen Strube(Author), Publisher: Wiley-VCH, 2015, Pages: 384, ISBN 10:3527336532, ISBN 13:9783527336531

    Green Extraction and Valorization of By-Products from Food Processing, Francisco J. Barba (Author), Elena Rosello Soto (Author), Mladen Brncic (Author), Jose Manuel Lorenzo Rodriquez (Author), Publisher: CRC Press, 2019, Pages: 385, ISBN 13: 9781000537185

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.