×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات سالانه سه هزار تن زیره از خراسان رضوی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به صادرات گیاهان دارویی خراسان رضوی به بیش از ۴۰ کشور گفت: تا قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ صادرات گیاهان دارویی استان به کشورهایی از جمله فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، سوئد، دانمارک، ایتالیا، لهستان، نیوزیلند، جمهوری چک، چین، سنگاپور، فیلیپین، مالزی، صربستان، هند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و امارات صادر می شد.

نقیبی با اشاره به فعالیت پنج کارخانه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی که سه واحد آن جزء پیشرفته‌ترین کارخانه‌های کشور است افزود: سالانه بیش از سه هزار تن زیره از خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی افزود: شهرستان خوشاب با بیش از ۲۰ درصد سطح زیر کشت زیره سبز، یکی از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی است و حدود دو هزار هکتار سطح زیر کشت زیره در خوشاب انجام شده که به طور ثابت برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

او ادامه داد: زیره، گیاهی مقاوم در برابر آفات است و شرایط اقلیمی مناسب شهرستان، خنکی هوا، نیاز اندک زیره به آب، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی زیره از مهمترین عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.