×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خوشاب یکی از قطب‌های تولید زیره در خراسان رضوی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: امسال از سطح زیر کشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار زیره سبز در این شهرستان خراسان رضوی، ۳۰۵ تن محصول برداشت شده است.
ابراهیم رودسرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقلیم مناسب خوشاب، مستعد کشت گیاهان دارویی به ویژه زیره سبز است و این شهرستان یکی از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به مزایای کشت زیره گفت:  فصل رشد کوتاه، نیاز کمتر به آب، اشتغال‌زایی و قیمت مناسب از عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.
رودسرابی افزود: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی، درآمدزایی مناسب برای تولید کنندگان و بهره‌برداران به وجود آورده است.
زیره یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی، درمانی و نقشی که در ارز آوری دارد، به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.
از خواص این گیاه می‌توان به ضد سرطان، باکتری، میکروب، آنتی اکسیدان و مفید بودن آن برای گرفتگی قلب، تقویت کننده قوای جسمی و جنسی، اشتها آور و افزایش شیر مادران  اشاره کرد؛ به طوریکه کاربرد زیره در تولید دارو نشان از اهمیت و نقش آن در تامین سلامت و درمان دارد.
شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.
سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.