×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تولید دستگاه استخراج اسانس گیاهان دارویی با دی اکسید کربن فوق بحرانی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، یک شرکت دانش‌ بنیان در اراک با تکیه بر دانش و تخصص جوان این مرز و بوم موفق به تولید محصولات آزمایشگاهی تخصصی در زمینه صنایع بالا دستی نفت شده و با تولید این تجهیزات از خروج میلیون‌‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

علی زین‌العابدینی کارشناس ارشد مهندسی شیمی دانشگاه شیراز و مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در اراک می‌گوید: ماحصل بیش از ۱۰ سال تجربه رسمی و آکادمیک و چاپ بیش از ۷۵ مقاله ISI در زمینه نفت و گاز و عزم نیروها و مهندسان جوان ایرانی در گذر از تبدیل نتایج تحقیقاتی به ماحصل صنعتی موجب تاسیس  این شرکت در سال ۹۵ در پارک علم و فناوری اراک شد.

زین‌العابدینی بیان می‌کند: این شرکت در زمینه صنایع بالادستی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی که بتواند شرایط مخزن را در آزمایشگاه‌ها بدون صرف هزینه‌ های هنگفت شبیه‌ سازی کند فعال بوده و به این ترتیب برای محققان و کارشناسان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه این امکان را فراهم می‌سازد تا ایده‌های خود را در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار داده و برای اجرای صنعتی آماده کنند تا با کم‌ترین آسیب و هزینه بهترین روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و گازی را برای مخازن کشور مستند سازی کنند.

این جوان محقق می‌گوید: این شرکت هم اکنون با تولید بالغ بر ۱۰۰ مدل دستگاه آزمایشگاهی بخش خوبی از نیاز داخلی را تامین کرده و به این ترتیب از خروج میلیون دلاری ارز از کشور نیز جلوگیری کرده است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر میزان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مورد بحث در کشور چیزی حدود ۲۰ درصد تخمین زده می‌شود که با برنامه‌ریزی درست و حمایت از ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور بصورت مداوم می‌توان ۸۰ درصد پتانسیل باقی مانده را نیز فعال کرد که خود در امر اشتغال و عدالت آموزشی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

زین‌العابدینی می‌گوید: این شرکت همچنین با اتکا به پتانسیل توانمندی‌های نیروهای خبره خود و تجربیات بخش تحقیق و توسعه توانسته است در زمینه تولید دستگاه استخراج اسانس از گیاهان دارویی با استفاده از دی اکسید کربن فوق بحرانی به موفقیت‌های قبل توجهی دست یابد که ماحصل آن تجاری سازی دستگاه استخراج اسانس با استفاده از این روش پیشرفته در داخل کشور می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت در حوزه صادرات خاطرنشان می‌کند: در حوزه صادرات نیز محصولات این شرکت پتانسیل صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و سوریه را دار بوده و هم اکنون با صادراتی به کشور عراق را با ارزش ۵۰ هزار دلار به اتمام رسانده‌ است.

این جوان محقق بیان می‌کند: هم‌اکنون این شرکت از توانمندی‌های ۱۶ نفرنیروی انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره می‌برد که همگی در زمینه‌های کاری خود شناخته شده می‌باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.