×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عقد ۱۰ قرارداد در حوزه فناوری گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، کامران صفوی افزود: این رویداد، امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور سرمایه‌گذاران، پژوهشگران، شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور برگزار و به عقد ۲ قرارداد قطعی و هشت تفاهمنامه همکاری منجر شد.

وی با بیان‌ اینکه در این رویداد، بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، نیازها و مشکلات خود را در عرصه گیاهان دارویی مطرح کردند، اظهار داشت: پس از بررسی این نیازها توسط شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، راه‌حل‌های فناورانه برای آنها ارائه شد که برخی از آنها در قالب قرارداد همکاری پیگیری می‌شود.

صفوی با تاکید به برگزاری رویداد یاد شده ناظر به اهمیت گیاهان دارویی در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و اقتصادی خاطرنشان کرد: در فراخوان این رویداد ۶۰ نیاز فناورانه مرتبط با گیاهان دارویی دریافت و پس از بررسی‌ اولیه، ۴۴ چالش از بین آنها انتخاب شد که ۲۷ مورد مربوط به بخش خصوصی و ۱۷ مورد مربوط به بخش دولتی بود.

رییس سرای نوآوری گیاهان دارویی استان اصفهان اضافه کرد: نیازهای فناورانه مُنتخب به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور فعال در این عرصه، معرفی و ۱۷ جلسه برخط (آنلاین) بین متقاضیان و فناوران برای بررسی آنها برگزار شد و در نهایت در رویداد امروز ۱۰ چالش ارائه و به عقد ۲ قرارداد قطعی و هشت تفاهمنامه میان شرکت‌های فناور و سرمایه گذاران و متقاضیان منجر شد.

وی با بیان اینکه ۲ قرارداد قطعی شامل ساخت دستگاه‌های خشک کُن انجمادی تحت خلاء با مواد اولیه دارویی با ارزش ۶۵۰ میلیون تومان است، گفت: سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان از استان‌های مختلف در این رویداد مشارکت داشتند.

صفوی ادامه داد: تفاهمنامه‌های منعقد شده در این چارچوب با بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بود.

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی، زمینه‌های گسترده‌ای مانند داروسازی، ساخت دستگاه‌های مورد نیاز و سُموم را دربرمی‌گیرد، افزود: امروز نخستین رویداد چالش فناوری تخصصی در زمینه گیاهان دارویی در کشور برگزار شد و ظرفیت مناسبی برای برگزاری آن در سایر موضوع ها برای حل مشکلات بخش های مختلف مانند صنعتی، کشاورزی و پزشکی وجود دارد.

صفوی با اشاره به برگزاری رویداد چالش فناوری گیاهان دارویی توسط “سرای نوآوری گیاهان دارویی و فن بازار منطقه‌ای اصفهان” خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ هسته و شرکت فناور در دانشگاه‌های آزاد استان فعالیت دارند.

پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز در باره چالش فناوری گیاهان دارویی گفت: این رویداد مقدمه و آغازی برای برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران، مُحققان و واحدهای فناور عرصه گیاهان دارویی بود و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

ایران یکی از کشورهای پُرظرفیت در زمینه گیاهان دارویی است بطوریکه سالانه ۴۰۰ میلیون تُن انواع گیاه دارویی در کشور تولید می‌شود.

عمده محصولات گیاهان دارویی کشور شامل زعفران، زیره سیاه، هل، زنجبیل، دارچین، موسیر و گل ‌محمدی است.

بیش از ۵۸۵ انواع گونه گیاه و بذر دارویی و خوراکی در استان اصفهان وجود دارد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.