×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازارپسندی مطلوب گیاهان دارویی گیلان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، استان گیلان یکی از بهترین خاستگاه‌ها برای رشد و تکثیر گیاهان دارویی به شمار می‌رود. گیاهان دارویی به‌عنوان ذخایر و گنجینه‌های ژنتیکی گیاهی می‌توانند ثروت خوبی برای ما به ارمغان بیاورند.

گیاهان دارویی از ارزش خاصی در علوم زیستی، پزشکی و دامپزشکی به لحاظ پیشگیری و درمان بیماری برخوردار هستند. شرایط جغرافیایی و تنوع آب‌ و هوایی گیلان و امکان رویش اکثر گیاهان دارویی در مراتع، فرصتی طلایی است که در استان وجود دارد.

منوچهر پارسافر گفت: برای همه گیاهان دارویی استان برنامه توسعه کشت داریم و برای تحقق این امر یارانه مناسبی اختصاص یافته است.

وی افزود: برنامه داریم گیاهان دارویی استان از جمله گل‌گاوزبان و گل‌محمدی که قابلیت توسعه و تولید دارند را گسترش دهیم.

پارسافر با بیان اینکه گیلان استان اول برخوردار از بیشترین سطح زیر کشت گل‌گاوزبان در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: گل گاوزبان گیلان هم ردیف زعفران خراسان در کشور است و از کیفیت بسیار مطلوبی نیز برخوردار است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیشترین گیاهان دارویی علاوه بر اینکه توسط تولیدکنندگان کشت و تولید می‌شود، به صوت خودرو نیز در اراضی بالادست استان وجود دارد.

وی گفت: مناطق کوهستانی، جنگلی و … گیلان دارای تنوع گیاهی بالایی هستند که از بازار پسندی زیادی نیز در بازارهای هدف برخودار هستند.

پارسافر تصریح کرد: استفاده از گیاهان دارویی در بین مردم رو به افزایش است و به نظر می‌رسد، از طب سنتی بیش از گذشته برای درمان بیماری‌ها بهره گرفته می شود و این امر یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید گیاهان دارویی است.

وی افزود: گیاهان دارویی استان علاوه بر گیلان در دیگر استان‌های کشور نیز مصرف می‌شود و برخی از این گیاهان به دیگر کشورهای جهان نیز صادر می‌شوند.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: توسعه صنایع در بخش گیاهان داوریی موجب می‌شود، علاوه بر ارزش افزوده فروش گل‌خشک، سود دیگر فرآوری گیاهان دارویی نیز عاید کشاورزان شود.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی گیلان نظیر گل گاوزبان، گل بنفشه، ناخنک و… به دیگر کشورهای جهان از جمله چین، هند، عراق، ویتنام و… صادر می‌شود، تصریح کرد: هر چقدر کیفیت محصول بالاتر برود میزان تقاضا هم زیاد ومی‌شود و برای حفظ بازاهای هدف نه تنها باید کیفیت محصول را حفظ کنیم بلکه باید ارتقاء نیز یابد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.