×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت بذر گیاه باریجه در مراتع استان مرکزی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، ابراهیم مومنی در گفت و گو با ایرنا افزود: بذر گیاه باریجه کشت شده در اراضی طبیعی استان مرکزی بهار سال آینده سبز شده و بهره‌برداری از آن چهار سال آینده آغاز می‌شود.

وی و با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح زمینه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال -روز  را فراهم  می‌کند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از گیاه باریجه در این عرصه‌ها سه تن محصول به میزان تولید سالانه استان افزوده شود.وی از برداشت ۲ هزار و ۲۶۱ کیلوگرم کتیرا و باریجه در عرصه‌های طبیعی استان مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: این محصولات از سطح یک هزار و ۹۶۷ هکتار از اراضی طبیعی استان برداشت شده‌ است.

رئیس اداره بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: برداشت این محصولات ۲ هزار نفر اشتغال – روز  را در استان به همراه  داشته است.باریجه که در اراک و تفرش به آن بالنبو  گفته می‌شود، گیاهی از خانواده چتریان است که از شیره ریشه آن ماده‌ای معطر با کاربرد دارویی گرفته می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.