×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه کشت گل محمدی در استان گیلان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر، با بیان اینکه برداشت گل محمدی در گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۴۱ تن گل محمدی در استان برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۷ تن گل محمدی در گیلان تولید شده بود که خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پارسافر تصریح کرد: گل محمدی گیلان بازار پسندی مطلوبی دارد و علاوه بر بازارهای استان در استان های همجوار گیلان نیز به فروش می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل فروش خوب گل محمدی های گیلان، متقاضیان جدیدی نیز برای تولید گل محمدی در استان داوطلب هستند.

پارسافر ادامه داد: گل محمدی از قدیمی‌ ترین و مهم‌ترین رزهاست که در بیشتر نقاط ایران به‌ منظور تولید عطر و گلاب و به‌ عنوان گیاه تزئینی مورد توجه بسیار قرار داشته و کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه استخراج گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات مهم اقتصادی کشور است اضافه کرد: هر ساله گلاب تولید شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان مهم‌ترین موارد مصرف گل محمدی را تهیه گلاب، اسانس و صنایع داروسازی عنوان کرد و گفت: عمده شهرستان‌های دارای گل‌محمدی در استان گیلان رودبار، رودسر، سیاهکل، شفت و رضوانشهر هستند.

پارسافر سطح زیر کشت استان را افزون بر ۳۸ هکتار عنوان کرد و گفت: در گیلان برنامه توسعه گیاهان دارویی استان را در دستور کار داریم که یکی از مهمترین این گیاهان گل محمدی است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های شیب‌دار گیلان، باید گیاه‌ دارویی کشت شود که گل محمدی هم جزء آن است ادامه داد: توسعه کشت اراضی شیب دار از طرح های اولویت دار استان است که اعتبار آن از یارانه نهال و گیاهان دارویی جذب می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.