×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گل گاو زبان گیلان جای خود را در بین بازارهای جهانی باز کرده است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه ۸۸۰ هکتار از زمین‌های گیلان به کشت و پرورش گل گاو زبان اختصاص دارد، گفت: گل گاو زبان مهمترین گیاه دارویی کشت شده در گیلان است و به دلیل بازارپسندی خوبی که دارد، سطح زیرکشت آن نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: رودسر بیشترین سطح کشت گل گاوزبان گیلان را به خود اختصاص داده است و قطب تولید این محصول در استان محسوب می‌ شود.

پارسافر با بیان اینکه بیش از ۶۰۰۰ نفر بهره‌بردار در تولید گل گاوزبان در گیلان فعالیت دارند، ادامه داد: برداشت گل گاوزبان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود گل‌گاو زبان‌ کاران گیلانی تا نیمه تابستان امسال، ۳۹۰۰ تن گل گاوزبان به ارزش بیش از ۷۹میلیارد تومان برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: البته ساکنان مناطق ییلاقی و برخی از گردشگران سالانه مقدار زیادی گل گاوزبان خودرو هم برداشت می‌کنند که در آمارهای تولید نمی‌گنجد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید گل گاو زبان در استان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت گیاهان دارویی، تا پایان برنامه ششم توسعه باید در بیش از ۱۵۰۰ هکتار از زمین های شیب دار گیلان، گیاه دارویی کشت شود که گل گاوزبان سهم بیشتری در این باره دارد و جزء اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان در قطب تولید این محصول در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: گل گاو زبان جای خود را در بین بازارهای جهانی باز کرده است و در حال حاضر حاشیه خلیج فارس، ویتنام و چین از مشتری‌های مهم گل گاوزبان گیلان به شمار می‌آیند.

پارسافر با بیان اینکه گل گاو زبان در بین بازارهای داخل استان نیز مورد استقبال مشتریان است، تصریح کرد: بهره برداران به علت درآمدزا و پر بازده بودن این گیاه دارویی از کشت این محصول خوب استقبال کرده اند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.