×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت چای ترش برای اولین بار در شهرستان خرامه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، کاوس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: به منظور دستیابی به الگوی کشت مناسب،کاشت آزمایشی چای ترش در مزرعه ای به مساحت هزار مترمربع در روستای هلال آباد اجرا شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمان برداشت محصول ۱۶۵ روز پس از کاشت خواهد بود، اظهار کرد: عملیات برداشت از اواخر شهریورماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه داشت.

به گفته وی؛  ۳۵ کیلوگرم چای ترش تر از این سطح تولید شده است.

همتی بر لزوم شناسایی گیاهان سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه تاکید کرد و افزود: با وجود پدیده خشکسالی، این گیاه به دلیل نیاز آبی پایین و تحمل خشکی از وضعیت رشد و گلدهی مطلوبی در این ناحیه برخوردار است.

وی؛ مقاومت در برابر آفات، نیاز کم به کود و سموم شیمیایی و ارگانیک بودن را از مزایای کشت چای ترش عنوان کرد.

همتی با بیان اینکه ویژگی های مرفولوژیکی و فیزیولوژیکی چای ترش امکان بهره برداری های متنوعی برای آن ایجاد کرده است، گفت: این محصول علاوه بر استفاده در شربت، مربا و نوشیدنی ها در صنعت نساجی، کاغذسازی، تهیه زغال چوب و تغذیه طیور کاربرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه ابراز کرد: چای ترش خنک کننده بدن است و در درمان افسردگی، کاهش قند خون، حفظ سلامت کبد، کمک به هضم غذا، حفظ سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و مثانه موفقیت آمیز عمل می کند.

گفتنی است؛ صنعت گیاهان دارویی منبع عظیم اقتصادی و با ارزش افزوده بسیار بالا در ایران محسوب می‌شود. شناخت زمینه ها و برنامه های اشتغال در آن می تواند موفقیت ارزشمندی به این صنعت در داخل و در بخش صادرات ایران در بازارهای جهانی ببخشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.