×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
توصیه جهاد کشاورزی خوزستان به کشت چای ترش

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، تورج نوروزی افزود:کشت گیاهان دارویی همچون چای قرمز در خوزستان به دلیل درآمدزایی و اشتغال مناسب، بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، فراوری آسان، تقاضای بالا در بازار، اقتصادی و سودآور است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در خوزستان در ابتدای راه است ولی در سال های اخیر به کشاورزان توصیه شده به این کشت روی بیاورند افزود: هر هکتار چای ترش در شهرستان کارون حدود ۸۰۰ کیلوگرم برداشت می شود که با احتساب هر کیلوگرم ۵۰۰ هزارریال، هر هکتار تا ۵۰۰ میلیون ریال درآمد دارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به کیفیت بالای تولید چای ترش درخوزستان و خواستاران زیاد آن اظهار داشت: مجموع کشت گیاهان دارویی در خوزستان کمتر از ۵۰۰ هکتار است و در این میان چای قرمز با ۶ هکتار در کارون و یک هکتار در رامهرمز مورد استقبال کشاورزان واقع شده است.

نوروزی توسعه کشت گیاهان دارویی را به دلیل امکان انبارداری آن و صادرات با اهمیت توصیف و بر ارائه خدمات آموزشی به کشاورزان توسط سازمان جهادکشاورزی تاکید کرد.
کشت چای قرمز در خوزستان پس از برداشت محصولات همچون گندم انجام می‌شود و دوره برداشت آن یک تا حداکثر چهار فصل است.

مناطق کوهستانی و مرتفع شمال شرق خوزستان از کانون‌های اصلی و قدیمی کشت گیاهان دارویی است که بسیاری از گونه‌ها به صورت دیم کشت می‌شود.
مرحله نخست برداشت چای قرمز در شهرستان کارون که از ۱۰روز پیش شروع شده بود پایان یافت و در روزهای آینده مرحله دوم آن شروع می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.