×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شمار علاقمندان به کشت زعفران در ملایر رو به افزایش است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه کشت زعفران در این شهرستان از ۱۰ سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر ۱۰۳ هکتار از اراضی ملایر زیرکشت زعفران است، گفت: این اراضی در قالب مناطق پنج‌گانه در روستا های حومه شهر ملایر قرار دارند.

محسن ملکی، با بیان اینکه در حال حاضر در هر هکتار بین سه تا چهار کیلوگرم زعفران برداشت می شود، اظهار کرد: برداشت این محصول در ملایر از هفته آینده آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۶۴ کیلوگرم زعفران از اراضی زیرکشت در ملایر برداشت شد، افزود: پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت داشته باشیم.

ملکی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۳۲ نفر تولیدکننده زعفران داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته این محصول با قیمت هر کیلو ۱۰ میلیون تومان به فروش رفت و امسال افزایش قیمت داشته ایم و با قیمت هر کیلو ۱۴ میلیون تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه زعفران یک محصول کم آب بر بوده و تولید و کشت آن با شرایط آب و هوایی ملایر کاملاً سازگاری دارد، گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر شمار علاقمندان به کشت زعفران در این شهرستان رو به افزایش است.

معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان ملایر به اهدای تسهیلات ۲۸ میلیون تومانی با کارمزد کم در سال های گذشته به تولیدکنندگان زعفران اشاره و خاطرنشان کرد: این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

وی از صادرات زعفران ملایر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عراق، روسیه و کشورهای اروپایی خبر داد و یادآور شد: بخش عمده ای نیز به صورت خود مصرفی در داخل شهرستان به فروش می رسد همچنین یک شرکت خصوصی بسته بندی خشکبار در حال گرفتن مجوز های لازم برای بسته بندی زعفران در این شهرستان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.