×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع بذر سیاهدانه برای ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی گلستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مصطفی حمیدی اظهار کرد: سیاهدانه یک گیاه دارویی است که در برخی از نقاط ایران به‌ صورت خودرو رشد می‌کند و در برخی نقاط دیگر، به‌صورت زراعی کشت و کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاهدانه مصارف گسترده‌ ای در صنایع غذایی و دارویی دارد، افزود: سیاهدانه اثر ضد میکروبی، ضد سرطان، ضد حساسیت و ضد دیابت دارد.

حمیدی با اشاره به توزیع بذر برای بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: این بذور در شهرستان‌ های گرگان، کردکوی، علی آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه توزیع شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: بذر توزیع شده در استان رقم پاکوتاه بوده که زودرس است و دارای عملکرد مطلوبی است. با توجه به شرایط آب و هوایی استان، پیش‌بینی عملکرد رقم پاکوتاه بین ۷۰۰ کیلوگرم تا یک تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه تاریخ کشت مناسب این گیاه آبان ماه و نیمه اول آذر است، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ کشت این محصول، کشاورزان می‌توانند جهت دریافت راهنمایی‌ های فنی و مشاوره کشت به مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی استان گلستان واقع در گرگان، خیابان شهید بهشتی، نبش بهشت نهم مراجعه کنند.

حمیدی بیان کرد: این گیاه به هوای سرد حساس بوده و کشت آن در مناطقی که سرمای طولانی‌ مدت زیر صفر درجه دارند، به‌صورت بهاره انجام می‌گیرد ولی در سایر نقاط کشت آن به‌ صورت پاییزه است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.