×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت چای ترش در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، قنبرپوری اظهار کرد: کشت و تولید چای ترش با توجه به تنوع اقلیمی، نیروی کار، بستر تولید و بازار داخلی و خارجی می‌تواند بستر مناسبی جهت تولید و اشتغال فراهم کنند.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطر نشان کرد: این گیاه در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه به گل می‌رود و کاسبرگ‌ها در طول پاییز آماده و قابل برداشت هستند.

وی اضافه کرد: از خواص دارویی این گیاه که خاصیت خنک‌ کننده قوی برای بدن دارد، کاهش‌ دهنده فشارخون، رقیق و تصفیه‌کننده خون، کنترل‌کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی، صفراوی و همچنین آرام‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌شود چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌آید.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان بیان کرد: دانه‌های آن دارای ۲۵-۱۸ درصد پروتئین هستند، دانه‌های این گیاه ادرارآور بوده و روغن قهوه‌ ای حاصل از دانه‌های این گیاه در التیام زخم‌ها و بیماری‌ها مؤثر است از این گیاه برای سستی بدن، گیجی و سوءهاضمه استفاده می‌شود. همچنین دانه و کنجاله بذر چای ترش در تغذیه طیور کاربرد دارد.

قنبرپوری ادامه داد: این گیاه دوره‌ های خشکی را تحمل می‌کند و دوره‌ های خشکی در ماه‌ های آخر رشد مطلوب است.

وی اظهار کرد: چای ترش، گیاهی روز کوتاه و به تغییرات طول روز و به سایه حساس است. وقتی روزها کوتاه‌ تر می‌شوند گلدهی اتفاق می‌افتد.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: این گیاه قادر به رویش در مناطق گرمسیری تا معتدل استان است و می‌ توان آن را به‌عنوان کشت دوم پس از محصولات پاییزه که در بهار برداشت می‌شوند به‌منظور افزایش درآمد کشاورزان نسبت به کشت آن مبادرت ورزید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.