×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت بیش از ۲ تن چای ترش در شهرستان فسا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ناصر انصاری اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از دو هزار کیلوگرم محصول تر و ۲۵۰کیلوگرم محصول پس از خشکاندن از این مزرعه پنج هزار متر مربعی در روستای کوشکقاضی شهرستان فسا به دست آید.

وی بیان کرد: مزرعه مذکور به صورت بذری و به میزان دو کیلوگرم در هکتار، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ کشت شده است و استفاده از آبیاری نوین در این مزرعه بر بهره وری بیشتر از منابع آب و دیگر نهاده ها موثر بوده است.

انصاری ابراز کرد: کار برداشت گیاه دارویی چای ترش به صورت یدی انجام می گیرد از این رو بیش از ۳۰نفر روز در کار برداشت محصول اشتغال دارند.

به گفته وی، کاشت گیاهان دارویی از سود دهی خوبی برخوردار است، در حال حاضر هر کیلوگرم چای ترش خشک به قیمت ۲۰۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود که می تواند منافع کشاورز را تامین کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: تا کنون بالغ بر صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی مانند آویشن باغی، آویشن شیرازی و نعناع فلفی اختصاص یافته است.

ماده نشاط آور موجود در چای ترش در مقایسه با چای سیاه بسیار کمتر است، به همین دلیل می‌توانید با جایگزین کردن چای ترش، مصرف چای سیاه را کمتر کرد. این چای خواص درمانی زیادی دارد که می‌توان به افزایش آهن بدن، تنظیم فشار خون، رفع اختلالات کبدی و خنک کنندگی بدن اشاره کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.