×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استقبال کشاورزان شهرستان گلوگاه به کشت زعفران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، غلامرضا قنبری از افزایش رغبت کشاورزان مناطق کوهستانی شهرستان گلوگاه به کشت زعفران خبر داد و گفت: امسال ۳ هکتار اراضی زراعی مناطق بالادست این شهرستان به کشت زعفران اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد زعفران در این شهرستان سه تا چهار کیلوگرم در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود ۱۰ کیلوگرم زعفران از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: سال گذشته ۲٫۵ هکتار اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافت که ۸ کیلوگرم زعفران از این اراضی برداشت شد.

وی تصریح کرد: یک واحد تولید زعفران در گلخانه به مساحت ۳۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید ۵ کیلوگرم در این شهرستان در حال فعالیت است.

این مسئول ادامه داد: روستاهای اوارد، وزوار، نیالا و آغوردره این شهرستان مستعد کشت زعفران بوده و هر ساله بدلیل صرفه اقتصادی سطح آن رو به گسترش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: طلای سرخ دارای خواص متعددی برای سلامتی است که بهبود تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن از جمله مزایای آن است.

قنبری در پایان با بیان اینکه زمان کشت زعفران از اوایل مرداد تا شهریور است، گفت: مقدار پیاز مورد نیاز در هر هکتار، دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار کیلوگرم است و زمان برداشت زعفران از اوایل آبان تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.