×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید بیش از ۲۵۰۰ تن زیتون در استان خوزستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۵۹ هکتار باغات زیتون در استان خوزستان وجود دارد که این میزان  شامل ۵۰۸ هکتار نهال و یک هزار و ۴۵۱هکتار باغ زیتون بارور است.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت باغات در استان ۲ هزار و ۵۹۱ تن زیتون استحصال می شود که عمده این تولید در شهرستان‌ های ایذه، باغملک، اندیکا و اندیمشک می باشد.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: از جمله شهرستان‌هایی که دارای باغات زیتون هستند می‌توان به دزفول، شوش، شوشتر، آبادان، بهبهان، لالی و مسجدسلیمان نیز اشاره کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ارقام زیتون کشت شده در استان اظهار کرد: ارقام عمده کشت شده در استان خوزستان زرد روغنی و ارقام باغملکی و دزفولی است که ۹۰ درصد زیتون تولید شده در باغات خوزستان ارقام زرد روغنی هستند.

نوروزی در خاتمه عنوان کرد: زیتون تولید شده در باغات استان، خوراک و مواد اولیه کارگاه کنسروسازی در اندیکا و لالی و ۲ کارگاه روغن کشی در ایذه و باغملک را تامین می‌کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.