×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشاورزی قراردادی؛ ایجاد امنیت شغلی برای بهره برداران خرد بخش کشاورزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، غلامرضا قوسی گفت: سیستم کشاورزی قراردادی، ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی در کشورهای در حال توسعه دارد و تجربه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در این زمینه نیز نشان دهنده عملکرد مثبت آن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزاد سازی بازارها، جهانی شدن و صنعتی شدن بخش کشاورزی از عوامل مهمی هستند که منجر به تغییر نگرش تولید در بخش کشاورزی شده است، افزود: تغییر رویکرد از کشاورزی سنتی یا کشاورزی تولید محور به کسب و کارهای کشاورزی یا کشاورزی بازار محور در سال‌های اخیر، برقراری و تقویت پیوندهای بین کشاورزان با صنایع بخش کشاورزی و همینطور بازارهای داخلی و جهانی را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی تاکید کرد: تحلیل ها و بررسی های اولیه به منظور تامین مالی زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی در قالب کشاورزی قراردادی، اولویت های زنجیره ارزش استان خراسان جنوبی با تمرکز بر توسعه محصولات مزیت دار استان برای محصولات زرشک، زعفران، عناب، پنبه، گوشت و شیر شتر تعریف شده است.

قوسی اظهار کرد: در صورت وجود شرکت های پیشرو/پشتیبان برای توسعه کشاورزی قراردادی در سایر حوزه‌ها نیز امکان بررسی پیشنهادات و حمایت های لازم وجود خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برقراری ارتباط و اتصال پایدار بین بنگاه های خرد و کوچک محلی با پشتیبان ها را یکی از اهداف طرح کشاورزی مبتنی بر قرارداد در کسب و کارهای خرد بخش کشاورزی برشمرد و عنوان کرد: ایجاد نهادهای واسط تخصصی برای انتقال دانش فنی و استانداردها و همچنین ایجاد امنیت شغلی برای بهره برداران خرد بخش کشاورزی و بنگاه های فعال در کل زنجیره ی ارزش از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی این طرح را گام مهمی در توسعه بخش کشاورزی به منظور افزایش بهره وری تولید کمی و کیفی محصولات دانست و گفت: از دیگر اهداف کشاورزی قراردادی، می توان به جهت دهی درست و به موقع منابع مالی به بخش تولید و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی و صادراتی اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.