×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم استقبال از شناسنامه دار کردن مزارع زعفران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، علی حسینی، با بیان اینکه اوج برداشت محصول جدید زعفران از آبان ماه آغاز می شود و در حال حاضر مقداری زعفران به صورت نوبرانه وارد بازار شده است، گفت: نمی توان میزان دقیق تولید زعفران را پیش بینی کرد، زیرا ممکن است برخی تولید کنند و کسی اطلاعی نداشته باشد یا اینکه اطلاعات اشتباهی داده شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد کردیم مزارع زعفران شناسنامه دار شوند تا بتوانیم اطلاعات درستی از میزان کاشت زعفران و مناطقی که در آنها زعفران کاشت می شود به دست آوریم و زعفران کاران را براساس نظمی واحد ساماندهی کنیم. طرحی را به صورت پایلوت پیاده کردیم ولی متاسفانه پیگیری نشد، زیرا این کار نیازمند عزم ملی و جدی بود که  متاسفانه وجود نداشت. بنابراین آمار و اطلاعات سطح زیرکشت زعفران دقیق نیست.

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامی در راستای کاهش خام فروشی زعفران انجام شده است یا خیر، اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که می گوییم نباید زعفران را خام فروخت. اینکه زعفران را از کشاورز خریداری می کنیم و پس از بسته بندی می فروشیم، کار بزرگی نیست. اینکه بتوانیم صنعتی ایجاد کنیم که محصولات ارزشمند دیگری از زعفران به دست آورد، اقدام بزرگی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط برای به دست آوردن فرآورده های جانبی از زعفران فراهم است، گفت: این اقدام زمانبر است و نیازمند حمایت و سیاست گذاری است. تمام دغدغه هایی که در حال حاضر داریم، ریشه در عدم استراتژی و نقشه راه درست برای تولید و تجارت زعفران در آینده بوده و تا زمانی که سیاست درستی در پیش نگیریم راه به جایی نخواهیم برد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.