×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین سند راهبردی زعفران ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر عبدالله ملافیلابی افزود: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبنی بر ضرورت عدم خام‌ فروشی زعفران، کارگروهی ویژه در این موسسه تشکیل شد.

وی ادامه داد: کارگروه زعفران موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به منظور جلب مشارکت و همکاری نهادهای مرتبط نظیر مجلس، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، بخش خصوصی و سایر نهادها و با هدف اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد ارزش افزوده از گیاه زعفران، تشکیل شده است.

دانشیار گروه زیست فناوری موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: این کارگروه در نظر دارد به منظور ایجاد انسجام و جلوگیری از موازی‌ کاری‌های موجود در این بخش، سند راهبردی زعفران کشور را تدوین نماید.

وی افزود: هدف از تدوین سند راهبردی زعفران ایران تبیین برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت زعفران کشور است تا از تعدد مراکز تصمیم‌گیری کاسته و ضمن توجه بیشتر به زنجیره ارزش افزوده به ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان‌های ذینفع کمک کرده و ارتباط بیشتری بین محققان داخلی و خارجی بوجود آید.

ملافیلابی ادامه داد: امید است این کارگروه با توجه به ظرفیت زعفران در ایران، گام‌های اساسی و اصولی برداشته و در آینده نزدیک شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید این محصول استراتژیک در کشور باشیم.

وی گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت پژوهشی در زمینه تحقیقات کاربردی زعفران یکی از مراکز تخصصی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با توجه به مزیت‌های منطقه شمال شرق کشور در صنعت غذا در مشهد واقع شده است.

پارسال ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت و حدود ۳۴۰ تن محصول از آن برداشت شد. ۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.