×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید محصول دانش‌بنیان چربی‌سوز در اصفهان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، کورش مقتدری‌زاده، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا تولید داروهای گیاهی را زمینه تحقیقاتی این شرکت دانست و گفت: در مطالعات خود موفق به تولید داروهای مکمل‌هایی شدیم که این محصول پیش از تولید آن به صورت قاچاق وارد کشور و در باشگاه‌ها توزیع می‌شد.وی با بیان اینکه این دارو با نام عمومی “تریبولوس” در باشگاه‌ها توزیع می‌شود، خاطر نشان کرد: این دارو برای عضله‌سازی تجویز می‌شود.

مقتدری با اشاره به جزئیات داروی تولید شده، یادآور شد: ماده اولیه این دارو از میوه “گارسینیا کامبوجیا” است که از خارج به کشور وارد می‌شد، ولی ما در این مطالعات توانستیم این محصول را فرموله و به عنوان محصول دانش‌بنیان ارائه کنیم. کاهش اشتها و چربی‌سوزی از مزایای این دارو است.

مجری طرح تولید دارویی با خاصیت آرامبخشی برای افراد مبتلا به بدخوابی و بی‌خوابی را از دیگر دستاوردهای این شرکت نام برد و یادآور شد: این دارو هیچ گونه عوارضی ندارد و پیش از این به صورت قطره به بازار عرضه شده بود، ولی به خاطر بدطعم بودن ما این محصول را به صورت کپسول ارائه کردیم.

وی از تولید کپسول‌هایی برای کاهش وزن و اندام با استفاده از میوه “انبه” خبر داد و یادآور شد: شیاف واژینال گیاهی است که برای کاهش عفونت‌های قارچی بانوان از دیگر محصولات دانش‌بنیان ما است که امیدواریم بتوانیم این محصول را به نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ارائه دهیم.به گفته این فعال حوزه گیاهان دارویی، استفاده از داروهای شیمیایی هر چند به سرعت اثرات بیماری را کاهش می‌دهد، ولی عوارضی که دارد باعث می‌شود که برخی مشکلات در بدن بیمار به وجود آید. ولی عوارض داروهای گیاهی خیلی کمتر است.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه جاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

  1. قدسیه طباطبایی

    لطفا یک کانال پرسش و پاسخ هم در تلگام داشته باشید ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.