×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم فروش زعفران به صورت تک فروشی درخراسان شمالی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر عبدالله یوسفی اظهارکرد: سطح زیرکشت زعفران در خراسان شمالی از ۵۵۰ هکتار به چهار هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات خرید و فروش زعفران در سال گذشته که قیمت آن به صورت چشم گیری افت کرد، افزود: برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز این امر، بازار تخصصی زعفران مصوب شده است و این امر با کمک اتحادیه تعاونی هایی که در حال شکل گیری است، صورت خواهد گرفت.

یوسفی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، فروش زعفران در بازار مذکور در غرفه ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن طی امسال آزمایشگاه تخصصی درجه بندی زعفران نیز در استان تجهیز و زعفران های تولیدی در خود استان به هنگام برداشت مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میانگین تولید زعفران در این استان حدود ۲۰ تن است، تاکیدکرد: برای راه اندازی حدود شش مرکز بسته بندی زعفران نیز مجوز داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توضیح داد: در این استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی از قبیل گل محمدی، زعفران و زیره و … اقدام کرده ایم، اما در بحث فرآوری های گیاهان دارویی وضع خوبی نداریم.

وی تصریح کرد: در این استان فقط یک واحد فرآوری گیاهان دارویی وجود دارد که این واحد نیز مجوز بهداشتی را برای قسمتی از تولیدات خود اخذ نکرده است که موضوع بازاریابی را تضمین کند و این امر باید در قالب کشاورزی قراردادی انجام شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.