×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اسطوخودوس و تأثیر عصاره آن بر سیستم ایمنی بدن

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دکتر رضا حاجی آقایی درباره اسطوخودوس گفت: اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی است که از دیرباز در طب سنتی کاربرد داشته و از آن برای مصارف درمانی مانند رفع مشکلات خواب استفاده می‌شده است.

در تحقیقی که توسط وی و همکارانش انجام شده و نتایج آن در فصلنامه گیاهان دارویی منتشر شده، خواص تنظیم سیستم ایمنی عصاره گیاه اسطوخودوس بر تکثیر سلول‌های سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی بیان کرد: در یــک نتیجــه‌گیــری کلــی مــی‌تــوان گفــت، عصاره گیاه اسطوخودوس با تحریک تکثیـر لنفوسیت‌ها و کنترل فعالیت آنها مـی‌توانـد موجب تنظیم سیستم ایمنی بدن شود.

حاجی آقایی خواص متعدد درمانی از قبیل، ضداضطراب، ضدافسردگی، ضدالتهابی، ضداسپاسم، ضددرد، ضدباکتری، ضدانگل، ضدویروس، آرام بخشی، آنتی اکسیدانی را از این گیاه با ارزش را برشمرد و عنوان کرد: به دلایل فواید ارزشمند این گیاه و اسانس فراوان موجود در آن، در صنایع آرایشی بهداشتی در ساخت انواع لوسیون‌های پوستی، انواع عطر، صابون و همین طور در صنایع غذایی، برای خوش طعم کردن انواع خوراکی‌ها از قبیل کیک، بستنی و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.