×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از کشت گیاهان دارویی در اردبیل

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، خلیل نیکشاد روز جمعه در بازدید از طرح های کشاورزی خلخال افزود: بنا به سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی ، متقاضیانی که در منطقه اقدام به کشت گیاهان دارویی می کنند به ازای یک هکتار مبلغ ۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند و اجرای این طرح تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شهرستان های خلخال و کوثر دارای ظرفیت بی نظیری درتولید گیاهان دارویی هستند، اظهار کرد: در این منطقه بیش از ۴۵۰گونه گیاه دارویی شناسایی شده که با ثبت و پرورش آنها ضمن ایجاد اشتغال برای بخشی بزرگی از بیکاران زمینه رونق اقتصادی منطقه نیز فراهم خواهد شد.
او از اختصاص۱۰۰ هزار اصله نهال گل سرخ به شهرستان های کوثر وخلخال خبر داد وافزود: به دلیل اقلیم مناسب برای کشت این گل ۵۰ درصد سهم استان به این ۲ شهرستان تخصیص داده شده است.
نیکشاد همچنین اجرای بهینه نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی، اعطای ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح های کشت گیاهان دارویی و پرداخت هزینه ۸۵ درصدی طرح های آبیاری نوین را از جمله بسته های حمایتی ارایه شده به مجریان طرح های کشاورزی اعلام کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود بحران آب در کشورگفت: یکی از ضعیف ترین روش های مقابله با بحران آب، احداث سدهای معیشتی است و ما در این باره باید بیشتر به مباحث ژنتیکی گیاهان، ساخت گلخانه، گسترش سامانه آبیاری نوین و تغییر شیوه کشت توجه کنیم .
در این بازدید بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس نیز بر اجرای هرچه بهتر نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی تاکید کرد وافزود: استفاده از افراد تحصیل کرده و متخصص در حوزه زراعت وباغداری موجب تغییر چشمگیر در بخش کشاورزی استان اردبیل شده و انتظار می رود مشکلات کشاورزان در دریافت تسهیلات رفع شود.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.