×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پشنهاد تأسیس بیمارستان طب سنتی در ایران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از افکار نیوز، دکتر علی اصغر زنده دل از متخصصان و پژوهشگران طب سنتی و ایرانی در گفتگو با افکار نیوز افزود، به بیان لزوم حضور در نشست های مرتبط با هم اندیشی حکمای طب سنتی با محوریت کرونا پرداخت و گفت: کارگروه طب سنتی در واحد علمی معاونت علمی سلامت بسیج تشکیل شده است. این کارگروه با این هدف تشکیل شده است که بتوانیم به وسیله راهکارهای طب سنتی به بهترین برخورد با بیماران کرونا برسیم. همانطور که می دانید ادعایی در درمان کرونا وجود ندارد ولی می توانیم به وسیله علامت هایی که در تمام بیماران کرونایی مشترک است پروتکل مواجهه با آن را ارائه کنیم.

وی افزود: این کارگروه در ارتباط با همین قضیه تشکیل شده است نیاز ما این است که در کشور مکتب طب سنتی ایرانی را به وسیله مراکزی که بتوانیم بیماران را برای مراجعه به آنجا راهنمایی کنیم، نهادینه کنیم. بهترین راهکار داشتن بیمارستانی کاملا مجهز و پشتوانه قوی برای آن بیمارستان است. به طور مثال بیمارستانی که برای طب سنتی تشکیل می شود باید باغ های متعدد تولید گیاهان و تولید عسل را در پشتوانه خود داشته باشد. در کنار آن نیاز به منابع معدنی و جانوری دیده می شود.

زنده دل در پایان خاطرنشان کرد:از اساتید طب سنتی کشور که در دنیا خاص هستند و فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده اند دعوت شود و بیماران در این بیمارستان بر اساس پروتکل های طب سنتی ایرانی بستری و درمان شوند. از وزارت محترم بهداشت و مجلس عزیزی که به زودی سکان قانون گذاری کشور را عهده دار خواهد شد تقاضا داریم در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.