×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رضایتمندی مردم از خدمات مراکز تخصصی طب سنتی ویژه کرونا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، نفیسه حسینی یکتا افزود: طب سنتی ایرانی می‌تواند در پیشگیری و کمک به درمان کرونا نقش مهمی ایفا کند و مسیر بررسی داروهای گیاهی که کار تحقیقاتی روی آنها پایان یافته، در سازمان غذا و دارو هموار است.

وی تصریح کرد: مردم برای مصرف داروهای گیاهی و گیاهان دارویی برای درمان کرونا حتما اطلاعات را از منابع و افراد معتبر و مورد تایید در این حوزه دریافت کنند.

حسینی یکتا اظهار داشت: اکنون ۱۷ داروی گیاهی با مجوز سازمان غذا و دارو به‌ عنوان داروهای کمک به درمان کرونا موجود هستند و نتایج تحقیقات و آزمایش های بالینی بر روی این داروها نشان می‌دهد که اثرات مثبتی در کاهش طول مدت درمان بیماران کرونایی داشته‌اند که برخی آنها در حال بررسی در کمیته علمی ستاد کرونا برای ورود به پروتکل درمانی هستند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم نباید در مصرف برخی ترکیبات و دمنوش‌های گیاهی در این شرایط افراط کنند، تاکید کرد: استفاده از ترکیبات گیاهی همان‌طور که می‌تواند کمک‌کننده باشد، در صورت زیاده‌روی در مصرف می‌تواند عوارضی را ایجاد کرده و یا با دیگر داروهای مصرفی تداخل داشته باشد و مشورت‌ گرفتن از متخصصان این حوزه ضروری است.

حسینی یکتا با اشاره به فعال بودن سه مرکز تخصصی طب سنتی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در کشور گفت: یکی از این مراکز در تهران زیر نظر دانشکده طب ایرانی شهید بهشتی، دومی در کلینیک تخصصی بیمارستان ضیایی اردکان یزد زیر نظر دانشکده طب ایرانی اردکان و دیگری در خراسان رضوی زیر نظر دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد فعال است که علاوه‌بر ارائه خدمات حضوری، به مردم تلفنی هم مشاوره می‌دهند و رضایتمندی مراجعان را در پی داشته که به‌زودی شاهد افتتاح چند مرکز دیگر خواهیم بود.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره به بیماران کرونایی و خدمات درمانی با رویکرد طب سنتی ایرانی به بیماران سر پایی نیز در سلامتکده‌ های دانشگاهی ارائه می‌شود و مردم می‌توانند از هر یک از این مراکز و پزشکان فعال آنها مشورت‌های لازم را بگیرند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.