×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه های متعدد تقلب در بازار زعفران

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از میزان، زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های جهان محسوب می‌شود که به دلیل ارزش بالا مورد توجه برخی سودجویان و فرصت طلبان قرار گرفته است.

یکی از مشکلاتی که مردم در زمان خرید زعفران با آن مواجه هستند تشخیص زعفران اصل از تقلبی است که به دلیل دشوار بودن این تشخیص متقلبان در این بازار ورود کرده اند.اغلب افراد از این موضوع شکایت دارند که زعفران را با قیمت بالایی خریداری کردند، اما عطر و بوی زعفران اصل را ندارد و اغلب حاوی رنگ‌های مصنوعی است.

متقلبان در تولید زعفران تقلبی از رنگ‌های غیر استاندارد و مواد نگهدارنده استفاده می‌کنند اگرچه این محصولات، دارای زعفران هستند، اما میزان زعفران اصل در آن‌ها بسیار ناچیز است که خریدار نسبت به موضوع شک نکند.مشکل این‌جاست که بافت و رنگ زعفران تقلبی شبیه به زعفران واقعی است که به سختی می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد.

در همین راستا علی حسینی عضو شورای ملی زعفران درباره افزایش فروش زعفران تقلبی در بازار اظهار کرد: معمولا متقلبان و فرصت طلبان به دنبال سودجویی از بازار کالا‌هایی هستند که ارزش بالایی دارند.وی افزود: موضوع تقلب در بازار زعفران از سال‌های گذشته وجود داشته و متاسفانه راه‌های تقلب در این بازار فراوان است.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه تشخیص زعفران تقلبی از اصل برای مردم دشوار است گفت: برخی از سودجویان مقداری زعفران اصل را به زعفران تقلبی اضافه می‌کنند که این اقدام باعث می‌شود مشتری به دلیل استشمام بوی زعفران نتواند زعفران تقلبی را از اصل تشخیص دهد.

حسینی تاکید کرد: بخشی از زعفران‌های ساخته شده با فرآورده‌های شیمیایی از کشور‌های مختلف وارد ایران می‌شود که علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور برای سلامتی انسان نیز مضر است.وی در باره قیمت‌های پایین زعفران تقلبی و محصولات مشابه اظهار کرد: مردم نباید فریب قیمت‌های پایین زعفران را بخورند و از مراکر معتبر زعفران خریداری کنند.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه رنگ‌های خوراکی از کشورهایی، چون پاکستان، عربستان و هند به ایران وارد می‌شود گفت: بار‌ها از طریق سازمان بهداشت اعلام شده که این محصولات مضر است، اما بازهم محصولاتی با عنوان رنگ زعفران و گل زعفران به واسطه دست فروشان در بازار فروخته می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.