×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قوانین استقرار کارخانجات گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ،‌حسین زینلی – مشاور وزیر جهاد کشاورزی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تأکید وزارت جهاد کشاورزی کشت گیاهانی است که آب کمتری مصرف می‌کنند تا بتوانیم به لحاظ آبی وضعیت پایداری را ایجاد کنیم.

زینلی خاطرنشان کرد: سیاست ما بلندمدت است و باید از تجربه گذشته درس بگیریم، برای همین آب را باید به نحو احسن مصرف کرد.مجری طرح ملی گیاهان دارویی با بیان اینکه باید روی حفظ ذخایر ژنتیکی گونه‌های بومی کار کنیم، افزود: امسال در راستای کشت گیاهان دارویی تسهیلاتی در قالب سامانه کارا ارائه می‌شود و مشکلی برای پرداخت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار موردنظر شامل تمامی کارخانجات گیاهان دارویی نیز می‌شود و در این رابطه مشکلی وجود ندارد، افزود: آموزش و ترویج در زمینه توسعه گیاهان دارویی نیز اهمیت زیادی دارد و در این خصوص کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی برگزار شده است.

زینلی ادامه داد: همچنین دانشگاه‌هایی در رابطه با طب سنتی فعالیت می‌کنند و اقبال عمومی بیشتر شده اما عموماً تصور می‌شود که تمام گیاهان دارویی در صنایع دارویی استفاده می‌شود درحالی که اینطور نیست و این مقدار خیلی جزیی است.مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بیشتر گیاهان دارویی به عنوان صنایع غذایی مصرف می‌شوند که ارزش افزوده خود را پیدا کرده‌اند. هم اکنون گیاهی مانند کرفس کوهی در صنایع لبنی استفاده می‌شود که ارزش غذایی بالایی دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.