×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دریافت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات، توسط شرکتهای دانش بنیان گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  مهر، بهزاد سلطانی در مراسم رونمایی از ژل موضعی «دنتی کید» که محصول یک شرکت دانش‌بنیان برای مسکن صددرصد گیاهی رویش دندان نوزادان است، افزود: در ۲۰ سال گذشته ما توانسته‌ایم رشد علمی خوبی داشته باشیم اما هنوز نتوانسته‌ایم از این علم تولید شده ثروت تولید کنیم.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که به دانشجویان فارغ‌التحصیل دکتری به چشم دسته‌های اسکناس نگاه کنیم.

سلطانی با بیان اینکه ظرفیت ثروت‌آفرینی از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این ثروت‌آفرینی می‌تواند برای کشور افتخارآفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران سابقه زیادی در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دارد، عنوان کرد: اما در حال حاضر هنوز هند و چین بازار دنیا را در دست دارند؛ ما باید بتوانیم در حوزه صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی گام برداریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان و میزان تسهیلات ارائه شده از سوی این صندوق به شرکت‌ها خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون دو هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند؛ هزار و ۶۰۰ طرح مصوب از سوی صندوق برای حمایت به تایید رسیده‌اند که تا کنون توانسته‌ایم ۹۵۰ میلیارد تومان صرف این طرح‌ها کنیم تا به محصول تبدیل شوند.

سلطانی با تاکید بر اینکه هم اکنون جهشی در شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در حال کار هستند و خروجی آنها نمی‌تواند به زودی نمایان شود؛ امیدواریم که نتایج فعالیت این شرکت‌ها را در سال آینده ببینیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی فعال هستند، گفت: تا کنون این ۱۲ شرکت ۱۲ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده‌اند؛ که این مبلغ بالایی نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از این تعداد شرکت دانش‌بنیان، تنها ۵ شرکت بزرگ هستند که ۹۰ درصد بازار کشور در حوزه گیاهان دارویی را در دست دارند.

سلطانی با بیان اینکه توانمندی تجاری‌سازی در کشور کمتر دیده می‌شود، اظهار داشت: اگر بتوانیم توانمندی تجاری‌سازی را با هم‌افزایی گسترش دهیم، می‌توانیم شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی اظهار داشت: باید برای افزایش توانمندی تجاری‌سازی، نقشه راه بزرگی در کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم در آینده به بازارهای بین‌المللی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دست یابیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان تایید شده در کشور نوپا هستند، اظهار داشت: در آمریکا نرخ شکست استارت آپ‌ها ۵۵ درصد است و این نشان می‌دهد که نیمی از شرکت‌های نوپا با شکست مواجه می‌شوند بنابراین ما نباید انتظار داشته باشیم که همه شرکت‌های دانش‌بنیان تایید شده کشور به نتیجه دلخواه برسند و به طور طبیعی نیمی از آنها با شکست مواجه می‌شوند.

سلطانی تاکید کرد: ما همواره در راستای حمایت از این شرکت‌های نوپا فعالیت می‌کنیم تا بتوانیم کشور را به لحاظ اقتصادی به جایگاه مطلوب برسانیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.