×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزرعه ۱۰۰ هکتاری قاین زیرکشت  خارشتر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از تسنیم،‌هاشم ولی پور مطلق در بازدید از اراضی کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه خارشتر در دو مرحله به صورت دیم برداشت می شود، اظهار داشت: پیش بینی  می شوئدر هر هکتار ۷ تن خارشتر برداشت شود.

وی گفت: در اسفند گذشته ۵ هکتار بذر خارشتر در مزرعه الگویی کشت شده که هم اکنون در حال سبز شدن است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: خارشتر مقاومت بسیار بالایی نسبت به سرما، طوفان، خشکی و شوری دارد، این گیاه به وسیله بذر و ریزوم تکثیر می شود.

وی بااشاره به  اینکه در ایران تحقیقات زیادی برای تولید این بذر در حال انجام است چرا که گیاه خارشتر یک گیاه خود رو است و اغلب گیاهان خود رو وقتی قرار است به کاشت حداکثری و یک سری تغییرات ژنتیکی برسند یا تولید نمی شود و یا نمونه ای که خوب و مرغوب باشد را نمی توان از آن ها بدست آورد

ولی پور مطلق بیان کرد: به همین دلیل تلاش استان در این زمینه چندین برابر شد و در نهایت توانستیم بهترین نوع بذر خار شتر را تولید و در مزرعه نمونه کاشت کنیم.

وی افزود: در راستای توسعه این گیاه سال گذشته نخستین قرارداد با استان کرمان منعقد شد که هم اکنون کرمان، اصفهان و قم جزو استان هایی است که هم اکنون ارسال بذر از استان به آنها انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: همکاری در خصوص انتقال اطلاعات و تجربیات در زمینه های کاشت و برداشت و راهنمایی برای فروش از حمایت های جهاد کشاورزی برای کاشت بذر خارشتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.