×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزایای کشت گیاه دارویی خارشتر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مریم جوادی بایگی اظهار کرد: خارشتر یکی از گیاهان سازگار با آب‌ هایی با درجه سختی بالا است که قابلیت رشد در شرایط بیابانی خشک و نیمه خشک را دارد.

وی با بیان اینکه توسعه این گیاه از طریق قلمه زدن و کاشت بذر بوده و به صورت خودرو در دشت‌ ها سبز می‌شود، افزود: این گیاه از گیاهانی است که محصولات آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع دام، صنایع غذایی و صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه از گل‌های آن برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل خارشتر استفاده می‌شود، تصریح کرد: از مزایای خارشتر نسبت به یونجه می‌توان به نیاز آبی پایین، هزینه کاشت و نگه داری کمتر، قابلیت نگه داری بیشتر و چند وجهی بودن خواص خارشتر برای استفاده در صنایع دامی تولید عسل و طب سنتی نام برد.

جوادی بایگی اظهار کرد: علاوه بر آن کشت خارشتر در مراتع و اراضی بایر مانع بلند شدن گرد و غبار و خنثی کردن انتقال ذرات شن و خاک به اراضی توسط باد در حاشیه بیابان‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: ارزش غذایی خارشتر را به عنوان خوراک دام می‌توان از نظر کیفیت با علوفه متوسط مقایسه کرد؛ از نظر میزان پروتئین قابل توجه بوده و فسفر آن بالاتر از یونجه است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه خارشتر قابلیت هضم بالایی دارد، افزود: به صورت علوفه خشک یا سیلو شده قابل استفاده برای دام بوده و می‌توان جایگزین مخلوط کاه و یونجه کرد.

جوادی بایگی گفت: سطح تولید محصول خارشتر در شهرستان که به صورت مکانیزه کاشت و برداشت می‌شود ٢۰۰ هکتار است که باتوجه مزایای بی‌شمار این محصول جهت تعذیه دام‌ها به ویژه شتر و توسعه پرورش شتر درشهرستان، شاهد افزایش سطح زیر کشت آن خواهیم بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.