×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رژیم غذایی مملو از میوه ها و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.
مواد غذایی موجود در فصل پاییز برای محافظت در برابر سرطان مفید هستند.

مواد غذایی موجود در این فصل به دلیل غنی بودن از انواع ویتامین ها می توانند به عنوان عاملی موثر در مبارزه با سرطان مورد استفاده قرار گیرند.
پاییز بهترین زمان برای خوردن مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجاتی است که منبع غنی از ویتامین ها هستند.
اسیتسی کندی متخصص ارشد تغذیه در موسسه سرطان دانا- فاربرد در بوستون گفت: آگاهی از خواص مواد غذایی این امکان را به ما می دهد که رژیم غذای مناسب ترین را تنظیم نماییم.

A: سیب
گفتنی های زیادی درباره سیب وجود دارد پزشکان توصیه کرده اند که حداقل روزی یک سیب خورده شود.
پژوهش ها نشان داده، که مصرف روزانه یک سیب باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان گلو، دهان، ریه ، روده بزرگ و به طور بالقوه سرطان پستان می شود.
سیب منبع غنی از ماده ای به نام کورستین می باشد که DNA را از آسیب محافظت می کند، در صورت کاهش این ماده در بدن عوارض آن منجر به ایجاد سرطان می شود.
نکته مهم در مورد سیب این است که آن را باید با پوست میل کرد زیرا بسیاری از مواد مغذی در پوست آن یافت می شود.

B: انواع توت و زغال اخته:

مصرف زغال اخته باید در تمام سال انجام گیرد زیرا این میوه حاوی اسید بنزوئیک است که مانع توسعه سرطان روده بزرگ، ریه و بعضی از انواع سرطان خون می شود.

طبق پژوهشی که در مرکز پزشکی روچستر انجام شد، خاصیت تصفیه کنندگی و پاک کنندگی این میوه تائید شد و مشخص گردید که این میوه از عفونت های مثانه و دندان جلوگیری می کند در این فصل میوه هایی چون زغال اخته و توت در اوج رسیدگی خود قرار دارد و نگهداری آن ها در فریزر و استفاده آنها در طول سال باعث پیشگیری از انواع سرطان می شود.

C: سبزیجات رنگی:

پاییز فصلی است که نه تنها برگ درختان در آن به رنگ های مختلف دیده می شوند بلکه می توانید سبزیجات رنگی همچون هویج، چغندر را نیز در یان فصل یافت.
براساس گزارشی که در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی به چاپ رسید ترکیبات موجود در هویج همچون فالکارنیول خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
میوه های غنی از رنگدانه بالاترین سطح مواد مغذی سرطان را شامل می شود.
وی گفت: بهتر است مواد غذایی و گیاهان رنگارنگ وارد سبد غذایی شود.

D: سبزیجات با برگ سبز تیره:
کندی می افزاید: سبزیجات با برگ سبز تیره همچون کلم پیچ به دلیل سرشار بودن از ماده مغذی چون ایندول از خاصیت سم زدایی کبد برخوردارند و با مبارزه با سرطان کمک می کند.

سبزیجات دیگر از همین خانواده عبارتند از کلم بروکسل، کلم بروکلی هستند.افرادی که رژیم غذایی آن ها سرشار از این سبزیجات است کمتر در معرض ابتلا به سرطان معده، پروستات و ریه قرار دارند و همچنین مصرف حداقل هفته ای یک بار از سبزیجات خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می دهد.

E: سبزیجات نارنجی رنگ
کاروتینو یید ها مواد مغذی هستند که در مبارزه با سرطان بسیار موثرند و در سبزیجات چون کدو، هویچ، کندو تنبل سیب زمین شیرین یافت می شود.

مطالعات نشان داده، کاروتینویید ها از ابتلا به سرطان پستان، پروستات، روده بزرگ و ریه جلوگیری می کند، از این رو گنجاندن آنها در سبد غذایی اهمیت ویژه ای دارد.

کندی اشاره می کند، کدو تنبل را می توان به اشکال مختلف همچون سوپ ، کلوچه، پوره مورد استفاده قرار داد و بدون توجه به فصل می توان آن را در طول سال استفاده کرد.

رژیم غذایی سرشار از گیاهان و سبزیجات بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.