×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
کرفس کوهی کیلویی ۶۰ هزار تومان، قارچ کوهی ۸۰ هزار تومان!!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، چهارمحال و بختیاری به‌واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و تنوع آب و هوایی دارای انواع مختلف گونه‌های گیاهی بوده و از معدود استان‌های کشور است که بیشترین تنوع و پراکنش گیاهی در آن مشاهده می‌شود.
این گیاهان مرتعی شامل قارچ، کرفس کوهی، کنگر، پرموسیر، کاردی و سریدنگ، تره کوهی، لیباس و گیاهان دارویی شامل زنجبیل، بابونه، آویشن، کاسنی، کتیرا، شیرین بیان، شنگ و … است.
این گیاهان دارویی و مرتعی در بازار به قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

رویش گیاهان دارویی و خوراکی در تمام شهرستان‌های این استان صورت می‌گیرد که در این میان شهرستان کوهرنگ به خاطر شرایط آب و هوایی خاص منبع تولید بسیاری از گیاهان دارویی است.

کرفس کوهی، قارچ، موسیر و شنگ و… در مراتع و کوهستان‌های این شهرستان به خاطر آب‌وهوای مناسب و بکر بودن رویش بسیار زیادی دارند، همچنین دور بودن از شهر و دست‌درازی کم مردم موجب شده که تولید گیاهان این منطقه بیشتر از مناطق دیگر باشد.

در این میان کرفس و قارچ کوهی گران‌ترین گیاهان کوهستانی هستند که باقیمت بالا در کنار جاده‌ها و در حاشیه شهرها به فروش می‌رسد.

ورود مسافران و گردشگران به استان چهارمحال و بختیاری بازار داغی برای فروشندگان محلی که اقدام به فروش گیاهان دارویی می‌کنند را رقم‌زده است.

یکی از مسافران خوزستانی که به استان چهارمحال و بختیاری سفرکرده و در حال خرید قارچ کوهی بود به خبرنگار مهر گفت: استان چهارمحال و بختیاری مملو از جاذبه‌های گردشگری است.

امین حسینی افزود: این استان در فصل بهار یکی از زیباترین استان‌های کشور است که هم‌اکنون در آستانه شکوفایی شکوفه‌های درختان چهره زیبایی پیداکرده است.

این مسافر افزود: فروش گیاهان دارویی توسط محلی‌ها به زیبایی و جذابیت‌های این استان در ایام نوروز افزوده است.

وی تأکید کرد: برای اولین بار است از گیاهان دارویی و خوراکی این استان ازجمله کرفس و قارچ را خریداری کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های این استان ازجمله گیاهان دارویی برای توسعه بیشتر استان استفاده شود.

فروش گیاهان دارویی و خوراکی این استان که از کوهستان‌ها برداشت‌شده است، درآمد خوبی را برای محلی‌های استان در ایام نوروز رقم‌زده است یکی از فروشندگان گیاهان دارویی در ورودی شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسافران چهارمحال و بختیاری استقبال خوبی از گیاهان دارویی استان داشته‌اند، عنوان کرد: فروش گیاهان دارویی و خوراکی این استان که از کوهستان‌ها برداشت‌شده است درآمد خوبی را برای محلی‌های استان در ایام نوروز رقم‌زده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت یک کیلو قارچ کوهی درجه‌یک ۸۰ هزار تومان است که طی دو روز گذشته بیش از ۲۰ کیلو قارچ به مسافران استان فروخته‌ام.

این فروشنده عنوان کرد: قیمت قارچ درجه‌دو کیلویی ۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت یک کیلو کرفس کوهی درجه‌یک نیز در حال حاضر ۶۰ هزار تومان است.

شهرستان کوهرنگ منبع رویش گیاهان خوراکی و کوهی

بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ منبع رویش گیاهان خوراکی و کوهی است.

فرزاد حسینی گفت: کرفس کوهی و قارچ کوهی این شهرستان شهرت بسیار زیادی دارد و کرفس و قارچ کوهی در منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ رویش دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کوهستان‌ها و مراتع این شهرستان مملو از گیاهان دارویی و خوراکی شده و بسیاری از اهالی نیز با برداشت گیاهان و فروش در کنار جاده‌ها امرارمعاش می‌کنند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ ادامه داد: ضرورت دارد کرفس کوهی به‌صورت ویژه توسط مسئولان مربوطه موردحمایت قرار گیرد تا از انقراض آن جلوگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.