×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از همشهری، سـیـدحـسن قاضی‌زاده هاشمی،وزیر بهداشت: طب سنتی که در عطاری‌ها وجود دارد مورد سودجویی و بداخلاقی قرار گرفته و به نوعی از عدم‌اطلاع مردم در جهت منفعت‌جویی سوءاستفاده می‌کنند.

تا جایی که ما حتی شاهد مراجعه بیمارانی هستیم که بر اثر عوارض همین داروهای گیاهی مریض شده‌اند. متأسفانه در این زمینه افراط و تفریط وجود دارد.

برخی در طب سنتی منکر طب نوین هستند و تمام درمان‌ها را منوط به طب سنتی می‌دانند. درحالی‌که ماده اولیه بخشی از داروهای شیمیایی همین گیاهان دارویی هستند. از طرفی بسیاری از بیماری‌ها را نمی‌توان با طب سنتی درمان کرد.

مجروحان تصادفات که باید جراحی شوند یا جراحی‌هایی مثل آپاندیس، وضع حمل و سرطان‌ها با طب سنتی قابل درمان نیستند. اما متأسفانه برخی‌ها مردم را گمراه می‌کنند و از عدم‌آگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند. از آن طرف نیز برخی منکر اثربخشی طب سنتی هستند. درحالی‌که مردم با‌ آموزش‌های سینه به سینه از این طب بهره‌مند شده‌اند. این هر دو گروه مسیر خطایی می‌روند. ما نیز مسیر خطایی رفتیم. طب سنتی ایرانی باید بیش از سه دهه گذشته احیاء می‌شد و مانند چین دانشگاه‌های متعددی ایجاد می‌کردیم و حتی یک سازمان ملی در این حوزه راه‌اندازی می‌شد. اما این اتفاق نیفتاد.

البته باید از وزرای گذشته که در این موارد تلاش کردند و زمینه راه‌اندازی ۱۷دانشکده و سلامتکده را فراهم کردند، حقیقتا تشکر کنم. امروزه کسانی اجازه طبابت در طب سنتی دارند که ۷سال دوره پزشکی عمومی گذرانده و ۳تا ۴سال نیز به‌صورت تخصصی طب سنتی را فراگرفته‌اند. ما نیز تلاش می‌کنیم طب سنتی را تقویت کنیم ولی باید همیشه مراقبت کنیم تا افراط و تفریط در بین طب مدرن و طب سنتی رخ ندهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.