×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور مجوز تولید برای ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در جلسه بررسی بهره‌ مندی از ظرفیت‌ های طب ایرانی برای درمان کرونا با بیان اینکه سخنان دیگران در تخریب طب سنتی را به پای بنده نگذارید، گفت: در ابتدای حضورم در وزارت بهداشت تأکید کردم که دانشجویان باید فرق طبیب و حکیم را بدانند و پزشکان کشور باید ابن سینا، رازی و… را بشناسند و مکلف هستیم برای شناساندن حکیمان ایرانی واحد درسی تصویب کنیم.

وی با اشاره به حکم مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در این حکم بر لزوم تشکیل کمیته‌ای ملی با حضور صاحب‌ نظران این حوزه جهت احیای جنبه‌ های علمی طب سنتی و ارائه راهکارهای خردمندانه در استفاده آن در نظام سلامت، تعریف واحد های آموزشی جهت آشنایی دانشجویان با مکتوبات بازمانده از دانشمندان گذشته علوم پزشکی کشور، تخصیص بودجه در دانشگاه‌های کشور جهت پژوهش در جنبه های مختلف طب سنتی کشور و آشتی بین اندیشمندان کشور و تفاهم و وفاق ملی در استفاده عالمانه و حکیمانه از این ابزار ارزشمند تأکید کرده‌ام.

نمکی تصریح کرد: در حال حاضر داروهای شیمیایی که در سایر کشورها آزمایش و تولید شده در کشور مجوز تولید دارند و در عین حال ۴ داروی گیاهی و طب سنتی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه با تعجیل نسنجیده در این راه موفق نخواهیم شد، افزود: دانشجوی ما باید ابن‌سینا را بشناسد و از دیرینه طب در ایران آگاهی کامل داشته باشد. البته نباید به دوران قبل برگشت بلکه باید بتوانیم اندیشه‌ های ابن سینا را به دوران خود بیاوریم.

در ادامه سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد صدور مجوز برای تولید داروهای سنتی یادآور شد: از ۳۰ داروی طب ایرانی (سنتی) پیشنهاد شده برای درمان کرونا ۴ دارو موفق به کسب مجوز شده‌اند. از آن طرف داروهای پیشنهادی طب مدرن برای درمان کرونا نیز مسیر علمی و دقیقی را طی می‌کنند که ضرورت دارد برای تنویر افکار عمومی اطلاع‌ رسانی لازم صورت گیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.