×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز عزت پور  به بیان گزارشی از عملکرد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان پرداخت و اظهار داشت: ما در این مرکز توانستیم از پتانسیل خدادادی گیاهان دارویی زاگرس نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: ثمره زحمات همکاران ما در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان منجر به چاپ مقالات علمی و پژوهشی فراوان در داخل و خارج کشور شد و همچنین برخی محصولات این مرکز در داروخانه های کشور به فروش می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۸۸ موفق شد در ارزشیابی سالانه مرکز تحقیقات وزارت بهداشت رتبه ۱۲ را از بین ۴۵ مرکز موجود کسب کند.

عزت پور به وجود ۱۱ آزمایشگاه راه اندازی شده در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این آزمایشگاه ها بودجه ای بالغ بر سه میلیارد تومان از منابع مختلف ملی و منطقه ای دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجراست بیان داشت: از زمان آغاز فعالیت این مرکز ۲۲۳ طرح تحقیقاتی در شورای پژوهشی مرکز تصویب شده که ۱۳۰ مورد از آنها به اتمام رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان بستری برای فعالیت ۴۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بومی استان فراهم شده تا به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند.

عزت پور با بیان اینکه ۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دارای طرح های تحقیقاتی هستند اضافه کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان با ۱۵ مرکز تحقیقاتی کشور تفاهم نامه منعقد کرده و با پنج موسسه خصوصی تحقیقات مشترک انجام داده است.

وی تصریح کرد: از ۲۲۳ طرح تحقیقاتی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان ۳۱ طرح کارآزمایی بالینی استخراج شده است و این معادل یک هفتم طرح های تحقیقاتی این مرکز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد کتب چاپ شده توسط متخصصین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان را هشت کتاب برشمرد و افزود: ارجاع مقالات متخصصین این مرکز یکی از معیارهای مورد توجه ما بوده که در این زمینه طی یکسال گذشته روند رو به رشدی داشته ایم.

عزت پور به وجود ۱۰ طرح مشترک مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان با شرکت داروسازی خرمان اشاره کرد و گفت: نتایج همکاری ما در این مرکز با شرکت های مختلف داروسازی کشور منجر به تولید برخی داروهان گیاهی شده است.

وی عنوان کرد: ما در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان روی دو گیاه زیتون و مرزه خوزستانی خیلی تمرکز کرده ایم که از مرزه خوزستانی چندین داروی مختلف به وجود آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.