×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ریزپوشانی اسانس هل به منظور رهایش کنترل شده در چای

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا صادقیان افزود: بسیاری از مواد مفید و عامل اصلی عطر و طعم هل حساسیت فوق العاده ای نسبت به اکسیداسیون دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا ریزپوشانی این ترکیبات به منظور محافظت از آنها در مقابل اکسایش و رهایش کنترل شده در دمای بالای ۸۰ سانتی گراد درجه می تواند به حفظ عطر و طعم اسانس هل در چای کمک کرده و حس مطلوب تری را برای مصرف کننده ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در واقع این روش ترکیبات مولد عطر و طعم را در برابر اکسایش و شرایط جوی محافظت کرده و سبب افزایش پذیرش محصول از سوی مصرف کننده می شود.

عضو هیأت علمی گروه فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی اضافه کرد: بیشتر مصرف هل در کشور به صورت سنتی و به روش آسیاب کردن است که سبب تخریب ترکیبات مولد عطر و طعم آن می شود.

صادقیان افزود: با در نظر گرفتن این موضوع و به منظور ایجاد حس مطلوب تر در مصرف کنندگان، تولید کنندگان چایطعم دهنده های وارداتی که غالبا شیمیایی هستند در محصولات خود استفاده می کنند این در حالی است که با به کارگیری از نمونه های بومی و طبیعی می توان از خروج ارز ضمن کارآفرینی و ایجاد اشتغال پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه مواد موثره هل می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله نارسایی های دستگاه گوارش کمک کند اضافه کرد :استفاده از اسانس هل ریزپوشانی شده می تواند مصرف کننده را از اجزای موثره این ادویه و ویژگی های سلامت بخشی آن بهره مند کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.