×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گیاه خار مقدس برای افزایش خون رسانی به مغز و بهبود سردرد موثر است

خارمقدس یا خارعلیص Cnicus-benedictus

خارمقدس یا خارعلیص Cnicus benedictus

خارمقدس، گیاه بومی نواحی مدیترانه و قاره آسیا از جمله ایران است که اغلب در انگلستان، آلمان، روسیه، چین، هند و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر ریشه تقریبا از تمامی قسمت های مختلف این گیاه از جمله برگ، گل و ساقه آن در تهیه داروی گیاهی استفاده می شود.

خواص این گیاه خاصیت ضدمیکروبی دارد با عفونت ویروسی مقابله می کند با تحریک ترشح اسید معده، سوءهاضمه و نفخ را از بین می برد.خونریزی را بند می آورد و برای درمان زخم، کورک وغیره موثر است.

خاصیت تصفیه کنندگی خون را بر عهده دارد.شیر مادران را افزایش می دهد.سردرد را برطرف می کند و تب بر است.تولید بزاق دهان را افزایش می دهد.برای پیشگیری از هر نوع عوارض جانبی، مصرف آن را برای مدت کوتاهی ادامه دهید.

دم کرده این گیاه با افزایش خون رسانی به مغز برای بهبود سردردها به کار می رود و حافظه را تقویت می کند.خار مقدس به عنوان تصفیه کننده عالی خون به حساب می آید.

مصرف روزی ۲ لیوان چای خار مقدس سردرد را رفع می کند. برای تهیه چای و یا دم کرده این گیاه، ۵۶ گرم آن را با ۴ لیوان آب کمی بجوشانید و سپس بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد سپس چای را صاف و مصرف کنید.

کارفومین Carvomin

کارفومین Carvomin

برای رفع ناراحتی های گوارشی مانند؛ نفخ و یبوست ، قبل از خواب یک لیوان چای خار مقدس بخورید. مصرف آن باعث تولید شیر بیشتر در زنان شیرده می شود کافی است قبل از خواب یک لیوان چای خار مقدس بخورید.

اگر سابقه بیماری قلبی و یا کلیوی در خانواده دارید، روزی یک لیوان چای این گیاه را میل کنید. تا از بروز این نوع بیماری پیش گیری شود.روغن طبیعی این گیاه، خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد.

*چای این گیاه اشتهاآور است. این چای، بدن را سم زدایی می کند.مصرف موضعی آن برای درمان زخم به کار برده می شود.

خار مقدس، عملکرد مغز را تقویت می کند و باعث رفع افسردگی، خستگی مفرط و سرگیجه می شود.

این گیاه پراکندگی وسیعی داشته و رستنگاه آن در تبریز، ماکو، ارومیه، سلماس،مازندران، گلستان، رشته کوههای البرز، اطراف تهران،دماوند، هشتگرد، کرج، قزوین، کرمانشاه، قصر شیرین، همدان، لرستان، خوزستان، شیراز، بوشهر، جهرم، کرمان و خراسان گزارش شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.