×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید ۷۰ نوع محصول در کارخانه گیاهان دارویی خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محسن پویان بعد از ظهر چهار شنبه در بازدید خبرنگاران از این کارخانه اظهار داشت: کارخانه فراوری گیاهان دارویی از سال ۱۳۸۴ در استان شروع به ساخت کرده است که در سال ۱۳۸۵ محصولات خود را به بازار عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه این کارخانه ۸۵۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در حال حاضر در این کارخانه ۶۰ تا ۷۰ نوع محصول در زمینه فراوری گیاهان دارویی تولید و به بازار داخل و خارج از استان صادر می کند.

پویان ادامه داد: محصولات این کارخانه به استان های قم، تهران، کرمان، بوشهر و اهواز صادر می شود.

 وی با اشاره به اینکه مواد اولیه این کارخانه عمدتا از محصولات داخل استان خراسان جنوبی تامین می شود، اظهار کرد: در سال های گذشته برای جلو گیری از برداشت بی رویه گیاهان دارویی از دامن طبیعت به سمت کاشت گیاهان دارویی در مزارع استان رفته ایم.

وی با بیان اینکه محصولات اولیه فراوری در این کارخانه کاملا گیاهی هستند، عنوان کرد: این محصولات بیشتر از مراتع استان بدون استفاده از هیچ کود شیمیای برداشت می شود.

تولید مقطر گیاه عناب برای اولین بار در کشور

مدیرکارخانه  فراوری تولیدات گیاهی در بیرجند با اشاره به اینکه مقطر گیاهایی عناب برای اولین بار در کشور در خراسان جوبی تولید شده است، عنوان کرد: در سال ۹۱ تحقیقاتی در این خصوص توسط شرکت شهرک صنعتی در استان انجام شد که به وسیله این طرح تولید مقطر عناب و شربت آن در استان تولید شده است.

وی ظرفیت سالانه این کارخانه را سه تن عنوان کرد و افزود: این کارخانه زمینه اشتغال هفت نفر را به صور ت مستقیم و ۴۶ نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مدیر کارخانه فراوری گیاهان دارویی بیان کرد:۷۰ درصد محصولات اولیه این کارخانه از داخل استان و ۳۰ درصد از خارج از استان تهیه می شود.

وی به مشکلات واحد های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: مسئولین نظارت کافی به واردات محصول بی کفیت صنعتی به استان ندارند که ای مشکلاتی را در استان برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

پویان با بیان اینکه درحال حاضر محصولات ما نتوانسته است در بازار های خارجی به رقابت بپردازد، گفت: ولی در ایران محصولات بی کیفیت چینی به راحتی با محصول داخلی رقابت می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.