×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قطب تولید گیاهان دارویی کشور از صنایع فرآوری محروم است!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی ، کاظم بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در شیراز بیان داشت: قطب تولید گیاهان دارویی کشور هستیم؛ ولی کارخانه و صنایع فرآوری نداریم.

 وی افزود: به علت نبود کارخانه و صنایع فرآوری این محصولات به صورت خام از استان خارج و پس از فرآوری با قیمت‌های بالا به استان وارد می‌شود.

 مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ نمونه گیاه دارویی در مراتع فارس شناسایی شده است، گفت: برداشت گیاهان دارویی در فارس قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و نزدیک به ۵۰ سال است که بخش عمده‌ای از محصولات به صورت خام به دیگر کشورها صادر می‌شود و پس از فرآوری و تبدیل به محصولات نهایی به صورت دارو و محصولات بهداشتی آرایشی به قیمت بسیار بالا به کشور بازمی گردد.

 بردبار تصریح کرد: قدمت بهره‌وری از ریشه «شیرین بیان» در فارس به سالها قبل بر می گردد؛ اما هنوز این ماده به صورت عصاره و پودر صادر می‌شود، در حالی که فرآوری این محصول در کشور می‌تواند توان فارس در تولید گیاهان دارویی و صنعتی را افزایش دهد.

 وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ تن گیاهان دارویی از فارس صادر می‌شود که در صورت امکان فرآوری می‌تواند تحول مهمی در اقتصاد این استان ایجاد کند.

 مدیرکل منابع طبیعی فارس خاطرنشان کرد: فرآوری این گیاهان تا ۳۰۰ برابر قیمت کنونی برای کشور ارزآوری دارد و توسعه کشت و بهره وری بیشتر آنها به توجه مسئولان نیاز دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.