×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانشگاه طب سنتی تاسیس می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در شورای عالی سیاستگذاری طب سنتی ایرانی – اسلامی و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی – اسلامی با نظام هیئت امنایی پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۹۲ اقدام کند.

همچنین دولت؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کرده است، برای تسریع در ارزیابی و تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در حوزه طب سنتی و مکمل، توانمندسازی پزشکان عمومی از طریق آموزش های مجازی و حضوری با اولویت پزشکان خانواده در سال ۱۳۹۲، افزودن بسته آموزشی مبانی طب سنتی و اصول حفظ الصحه در مجموعه آموزشی و پیش بینی تعدادی مفرده گیاهی و داروی گیاهی و سنتی در دارونامه بهورزان در خانه های بهداشت اقدام کند.

بر این اساس، توسعه خدمات طب سنتی ایرانی – اسلامی از طریق تدوین برنامه آموزشی رشته های پشتیبان طب و داروسازی سنتی و راه اندازی رشته های یاد شده، اضافه کردن سی و هشت قلم داروی گیاهی پر مصرف برای بیماری های شایع در فهرست داروهای قابل ارائه در مراکز بهداشتی درمانی کشور، حمایت از تاسیس و تداوم کار مراکز تحقیقاتی مصوب طب و داروسازی سنتی، استقرار تشکیلات اداری لازم برای معاونت طب سنتی ایرانی -اسلامی در ستاد وزارتخانه و دانشگاه های علوم پزشکی از دیگر وظایف وزارت بهداشت است.

بر اساس این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ظرف ده روز و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد شمول پوشش بیمه ای برای خدمات طب سنتی و داروهای سنتی و گیاهی را به دفتر هیئت دولت ارائه کند.

همچنین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند؛ برای ممنوعیت عرضه داروهای ترکیبی بدون مجوز در عطاریها، نظارت بر عرضه گیاهان دارویی با بسته بندی مناسب و بهداشتی، برنامه ریزی و اجرای آموزش عطاران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.

بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شده است؛ با هماهنگی معاونت طب سنتی ایرانی – اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزودن مباحثی از اصول حفظ الصحه طب سنتی ایرانی -اسلامی در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی اقدام کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.