×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشرفت ساخت نخستین سلامتکده طب سنتی شمال کشور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دکتر مظفر پور افزود: این مرکز که نخستین مرکز ارجاعی طب سنتی شمال کشور است ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و بزودی بهره برداری خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: هشت کلینیک تخصصی طب سنتی در کشور فعال هستند که ۴ مرکز در تهران و سه مرکز نیز در شهر‌های کرمان، یزد و مشهد راه اندازی شده بودند.

دکتر مظفر پور خوشرودی، گفت: همزمان با تکمیل این سلامتکده ساخت مرکز رشد و نوآوری گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی نیز در زمینی به مساحت ۴۲۰ متر مربع آغاز شده است.

او افزود: کار‌های ساختمانی این مرکز در حال پایان است و بزودی شرکت‌های مختلف تولید کننده گیاهان دارویی می‌توانند با استقرار در این مرکز از از حمایت‌های وزارت بهداشت، معاونت فناوری دفتر ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی بابل برخوردار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: ۲۹ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و پزشکی در زیر مجموعه این دانشگاه از سال‌های گذشته آغاز شده و ناتمام مانده بودند.

او با بیان اینکه ادامه ساخت و ساز و تجهیز ۲۲ طرح بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم آغاز شده است، افزود: یک بیمارستا ن ۱۲۰ تختخوابی فوق تخصصی کودکان امیرکلا مشغول خدمات رسانی بهداشتی درمانی در شمال کشور بود که تصمیم گرفته شد یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی دیگر نیز در کنار آن ساخته شود.

دکتر مظفر پور خوشرودی، ادامه داد: این بیمارستان جدید التاسیس اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده بهره برداری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه یک مرکز تخصصی دیالیز ۲۳ تخت نیز در حال فعالیت و پذیرش بیماران از سراسر استان است، گفت: ساخت یک مرکز دیالیز دیگر با مشارکت خیران نیکوکار از سال‌های قبل آغاز شده و ناتمام مانده بود.

وی افزود: این مرکز به ظرفیت ۱۰۰ تخت در کشور کم نظیر است و در یکسال گذشته با رفع موانع و مشکلات کار‌های ساختمانی آن تمام شده و در حال تجهیز است که بزودی بهره بردای می‌شود.

دکتر مظفر پور گفت: مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) نیز تنها مرکز دولتی درمان نازایی شمال کشور است که فضای مناسبی نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۲۵۰۰ کودک در این مجموعه متولد شده اند، افزود: ساخت یک بنای ۵ طبقه‌ای با ۵ هزار متر مربع مساحت و با هدف ارائه خدمات بهتر به زوج‌های نابارور آغاز شده است که اکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی با تکمیل کار‌های ساختمانی تجهیز می‌شود.

مظفر پور گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل یک دانشکده قدیمی و جزو ۵ دانشگاه کشور است که در ۱۰ رشته دندانپزشکی به صورت تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند، اما نیاز به بازسازی و ساخت یک ساختمان جدید داشت.

او با بیان اینکه ساخت این دانشکده نیز در زمینی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع از سال‌های گذشته آغاز، اما نیمه کار شده بود، افزود: این ساختمان اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از خرداد ماه امسال استفاده حداقلی از آن آغاز شده است و تا یک ماه آینده کاملا بهره برداری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به فعالیت بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی شهید رجایی بابلسر، گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان از سراسر استان به این بیمارستان مراجعه میکنند به همین دلیل تصمیم گرفته شد در کنار آن بیمارستانی با ۲۷۵ تخت ساخته شود که اکنون ۱۸ درصد پیشرفت دارد.

دکتر مظفر پور با بیان اینکه دو طبقه از این بیمارستان به توریسم درمانی اختصاص دارد، ادامه داد: بابل به عنوان قطب توریسم درمانی استان انتخاب شده است به همین دلیل گسترش خدمات بهداشتی درمانی به خارج از کشور در دستور کار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.