×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فروش گیاهان دارویی بکر به مسافران نوروزی

به گزارش  شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از از خبرگزاری مهر چهارمحال و بختیاری به‌واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و تنوع آب و هوایی دارای انواع مختلف گونه‌های گیاهی بوده و از معدود استان‌های کشور است که بیشترین تنوع و پراکنش گیاهی در آن مشاهده می‌شود.

رویش گیاهان دارویی در این استان یکی از مهمترین ظرفیت های چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که هر ساله موجب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی و روستایی در این استان می شود.

زمستان  سال ۹۶ در این استان مانند زمستان های سال های گذشته نبود و هوا در اسفند ماه در این استان زودتر از موعد گرم شد و موجب  آغاز رویش گیاهان دارویی در این استان شد.

برداشت گیاهان دارویی نیز به همین خاطر زودتر از سال های گذشته آغاز شد و هم اکنون انواع مختلف گیاهان دارویی در بازار این استان در حال فروش است.

در حال حاضرگیاهان دارویی و خوراکی شامل قارچ، کرفس کوهی، کنگر، پرموسیر، کاردی و سریدنگ، تره کوهی، لیباس، زنجبیل، بابونه، آویشن، کاسنی، کتیرا، شیرین بیان، شنگ و … در بازار این استان در حال فروش است.

رویش گیاهان دارویی و خوراکی در تمام شهرستان‌های این استان صورت می‌گیرد که در این میان شهرستان کوهرنگ به خاطر شرایط آب و هوایی خاص منبع تولید بسیاری از گیاهان دارویی است.

کرفس کوهی، قارچ، موسیر و شنگ و… در مراتع و کوهستان‌های این شهرستان به خاطر آب‌وهوای مناسب و بکر بودن رویش بسیار زیادی دارند و استقبال مردم نیز از این نوع گیاهان دارویی بیش از سایر گیاهان است.

در این میان کرفس و قارچ کوهی گران‌ترین گیاهانی هستند که در بازار این استان در حال فروش است. در حال حاضر قارچ کوهی با قیمت بالای یکصد هزار تومان وکرفس کوهی با قیمت یکصد و پنجاه هزار تومان در حال فروخته شدن است.

گیاهان دارویی و خوراکی مراتع این استان به لحاظ رویش طبیعی جزء گیاهان ارگانیک محسوب می شوند و از ارزش غذایی بالایی برخوردارندیکی از مسافران اصفهانی که به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های بسیار زیبای کشور است که مقصد نوروزی بسیاری از مسافران نوروزی بوده است.

محمود حمیدی ادامه داد: فروش گیاهان دارویی توسط محلی ها در ایام نوروز یکی از مواردی بود که برای خانواده من بسیار جذاب بود و خرید گیاهان دارویی و صحبت با محلی ها و پرسیدن چگونگی مصرف این گیاهان دارویی از زیباترین خاطر های سفر ما به چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی و خوراکی مراتع این استان به لحاظ رویش طبیعی جزء گیاهان ارگانیک محسوب می شوند و از ارزش غذایی بالایی برخوردارند.

افزایش درآمد روستائیان در چهارمحال و بختیاری

یکی از فروشندگان گیاهان دارویی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ورود مسافران نوروزی به چهارمحال و بختیاری درآمد روستائیان و محلی های این منطقه افزایش یافته است.

علی مجیدی بیان کرد: هم اکنون برداشت گیاهان دارویی توسط اعضای خانواده ام در کوهستان در حال انجام است و من این گیاهان دارویی را در کنار جاده به فروش می رسانم.

وی بیان کرد: استقبال مسافران و گردشگران از گیاهان دارویی بسیار خوب بوده است.

وی عنوان کرد:  مسافران نوروزی، قارچ و کرفس کوهی را بیش از سایر گیاهان دارویی خریداری کرده اند.

فروش گیاهان دارویی و محصولات لبنی به مسافران یکی از مهمترین راه های کسب درامد توسط محلی ها و عشایر در این شهرستان استفرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تاکنون مسافران بسیاری به این شهرستان سفر کرده اند.

مرتضی زمانپور تاکید کرد: فروش گیاهان دارویی و محصولات لبنی به مسافران یکی از مهمترین راه های کسب درامد توسط محلی ها و عشایر در این شهرستان است.

وی بیان کرد: هم اکنون محلی ها و عشایر محصولاتی از جمله گیاهان دارویی تازه و خشک شده، محصولات لبنی، عسل، صنایع دستی و… را به مسافران و گردشگران این شهرستان می فروشند که این امر موجب افزایش درامد مردم این منطقه شده است.

وی بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری می تواند زمینه ساز حل مشکلات بیکاری در این استان شود که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.