×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشارکت ۳۰۰۰ خانوار عشایری در طرح توسعه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، داریوش نعمت الهی جمعیت عشایر کشور را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۴ هزار نفر به زنجیره تولید گوشت قرمز کشور در قالب طرح تنوع‌بخشی به معیشت عشایر متصل می‌شوند.

به گفته وی، با توجه با خشکسالی‌های متوالی طرح‌های چهارگانه برای ارتقای سطح معیشت جامعه عشایری کشور در دستور کار قرار گرفته است که زنجیره گوشت قرمز یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور از سوی عشایر تولید می‌شود، اظهار داشت: با اتصال عشایر به زنجیره گوشت قرمز درآمدزایی این جامعه سخت‌کوش از این محل افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولیدات امور عشایر تصریح کرد: طرح توسعه گیاهان دارویی، کسب و کار خوشه‌های صنایع دستی و گردشگری جامعه‌محور از دیگر طرح‌هایی است که در این قالب پیش بینی شده است به‌طوریکه سه هزار خانوار عشایری در طرح توسعه گیاهان دارویی و ۸۹ هزار خانوار برای طرح توسعه خوشه‌های صنایع دستی مشارکت می‌کنند.

نعمت‌الهی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح چهارگانه تنوع بخشی به معیشت عشایر از منابع مالی و تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۸ تامین می‌شود.

ارتقای رفاه عشایر با احداث سرپناه‌های عشایری

وی از احداث سرپناه‌های عشایری برای ارتقای رفاه عشایر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح با مشارکت منابع طبیعی، دستورالعمل‌هایی تهیه و در اسفند گذشته به استانها ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولیدات امور عشایر کشور افزود: این سرپناه‌ها برای حفاظت عشایر از حیوانات، وحوش و حشرات موزی و پیشگیری از آسیب‌هایی نظیر بلایای طبیعی، سیل و طوفان پیش‌بینی شده و تاکنون به صورت آزمایشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

نعمت‌الهی با اشاره به عنایت رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: در این سفر آیت‌الله رییسی نسبت به حفاظت از ایلراه ها و حریم آن تاکید داشت.

توزیع سالانه یک هزار پنل خورشیدی بین عشایر

وی به توزیع سالانه یک هزار پنل خورشیدی بین جوامع عشایری کشور اشاره کرد و گفت: استفاده و بهره‌برداری عشایر از انرژی‌های نو و سامانه‌های خورشیدی نیز در دستور کار است هرچند توزیع سالانه یک هزار پنل کافی نیست و تلاش ما بر این است تا سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ پنل در مناطق عشایری توزیع شود.

به گزارش ایرنا، عشایر کشور با ۲۵۲ هزار خانوار، ۳۵.۵ میلیون هکتار از مراتع کشور را مورد بهره برداری قرار داده و ۷۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور و ۲۸.۵ راس دام را در اختیار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.