×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین همایش علمی و نمایشگاه گیاهان دارویی گیلان در آستارا

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از  خبرنگار مهر، یونس رنجکش در نشست ستاد برگزاری همایش علمی، جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان، اظهار کرد: این همایش با محوریت تجاری سازی گیاهان دارویی در شهرستان آستارا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش علمی این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، جشنواره و نمایشگاه نیز در مجتمع گردشگری تله کابین حیران این شهر برگزار می شود، افزود: در این برنامه علمی و نمایشگاهی چهره های شناخته شده دانشگاهی، تجار و مسئولان کشوری و استانی و همچنین مهمانان خارجی حضور دارند.

فرماندار آستارا هدف از برگزاری این همایش را ارائه تجربیات، دانش روز و آخرین دستاوردهای علمی برای معرفی ویژگی های گیاهان دارویی با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و شهرستان آستارا در کشت و صنعتی کردن و صادرات گیاهان دارویی عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به کمبود و مشکلات تامین آب در استان گیلان به ویژه شهرستان آستارا و همچنین وضعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از منابع طبیعی می‌توانیم با معرفی کشت های مکمل در کنار تولید سایر محصولات کشاورزی نسبت به افزایش درآمد خانوارهای کشاورز استان، شهرستان و اشتغالزایی نیز اقدام کنیم.رنجکش تصریح کرد: شناخت دقیق این ظرفیت ها و برنامه ریزی کارشناسی شده برای بهره‌مندی از آنها می‌تواند نقش مهمی در بهره‌وری صحیح از امکانات موجود و ایجاد فرصت‌های جدید، سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته باشد.

همایش، جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ تیرماه سال جاری در  شهرستان آستارا و توسط فرمانداری، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور و سایر نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی استان گیلان و کشور برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.